برای این که در بازاریابی شخصی موفق باشید شناخت کسب کنید. البته شناخت در هر موضوعی به شما کمک می کند و بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست…! برای شناخت می توانید از آمار و ارقام استفاده کنید و اطلاعات خوبی را از طریق علم آمار کسب کنید. تا زمانی که شما در ارتباط با مشتریان خود به طور کلی سخن می گویید نمی توانید بازاریابی شخصی موفقی داشته باشید.

 

برای موفقیت به دنبال کسب اطلاعات جزیی از مشتریان خود باشید

امروزه کسب اطلاعات جزیی از مشتریان را با عنوان بازاریابی شخصی دسته بندی می نمایند. بازاریابی شخصی به بیان کیفیت و ویژگی های شخصیتی افراد می پردازد. در چنین شرایطی، بازاریاب اطلاعات جزیی از سلیقه مشتریان هدف خود مبنی بر اینکه، تعطیلات خود را چگونه سپری می کنند؟ یا اینکه به چه نوع کتاب ها یا رنگ هایی علاقه دارند و… را کسب می نماید. هدف از این فعالیت ها این است که، بهتر بتوان با مشتری همراه بود و از سلیقه او مطلع شد تا در نهایت بتوان با آشنایی کافی از سلیقه مشتری، در بازاریابی شخصی محصول و خدمات موفق شد.

با کمک بازاریابی شخصی شما برای مشتریان خود این فرصت را فراهم می کنید که، محصول و خدماتی که قصد عرضه آن ها را دارید مطابق با سلیقه مشتریان، شخصی سازی شود. اما برای انجام دادن بازاریابی شخصی، می توانید این سوال ها را به عنوان یک بازاریاب در ذهن خود داشته باشید:

  • سناریو زندگی مشتریان من چگونه است؟
  • مشتریان من، چه فعالیت هایی را در زمان تفریح انجام می دهد؟
  • مشتریان، علاقمند هستند چه نوع فعالیت هایی را در خانه انجام دهند؟
  • اهداف مشتریان من چگونه است و به چند دسته تقسیم می شود؟
  • مشتریان چه ترس و آرزو هایی دارند؟
  • مشتریان من تا چه میزان از بازار و تغییر شرایط آن تاثیر می پذیرند؟
  • آیا مشتریان دانش و تخصص مناسبی دارند؟ آن ها به چه میزان با مهارت هایی مانند زبان یا رایانه آشنا هستند؟
  • مشتریان من از نظر فرهنگی چه ملاحظاتی را در نظر می گیرند؟
  • مشخصات آن ها از نظر جمعیت شناختی چگونه است؟

کسب این اطلاعات می تواند به بهبود بازاریابی شخصی کمک نماید. هر کسب و کاری به هر میزان هم که عنوان اول بودن در صنعت خود را یدک بکشد یا به هر میزان هم به صورت سرسام آوری رشد مالی خوبی داشته باشد بدون تمرکز بر روی بازاریابی شخصی پس از مدتی رشد بدون شک سقوط خواهد کرد!

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.