ساعت معمولی برای مشتری مانند ساعت رولکس زمان نشان می دهد! اما

بسیاری از بازاریابان معتقد هستند که باید مشتری را در معرض فروش قرار داد تا محصول یا خدمات شرکت آن ها را بخرند. اما، این تفکر امروزه در دنیای فروش راه به جایی نمی برد! همه مشتریان در قبیله زندگی می کنند. در واقع شاید با شنیدن این جمله تعجب کنید اما این یک واقعیت است. قبیله جهانی! این قبیله با شبکه های اجتماعی مختلف شکل گرفته است و به سرعت نیز در حال گسترش افراد قبیله است.

مشتری را در معرض فروش قرار ندهید!

مشتریان امروزی مانند مشتریان گذشته نیستند. آن ها دوست دارند خودشان خرید کنند و همچنین علاقه دارند در محیط قبیله ایی خرید آن ها دیده شده و مورد تحسین واقع شوند. در گذشته شیوه های خرید و فروش به این شکل نبود. مشتری ها در معرض فروش قرار می گرفتند. در واقع در زمان های گذشته، فروشنده یا بازاریاب تمام تلاش خود را آن هم به شیوه ایی مستقیم می کرد تا مشتریان متقاعد شوند باید خرید محصول یا خدمات صورت گیرد. این روش به طور معمول با تبلیغ های مستقیم یا پیشنهاد های مستقیم برای خرید محصول یا خدمات بود. اما، در دنیای کنونی دیگر این روش ها کارساز نیست… امروزه باید مشتری را تشویق کرد که خودش خرید کند نه اینکه؛ در معرض فروش قرار گیرد.

در واقع باید با استفاده از روش های غیر مستقیم یا تبلیغ هایی که از این روش ها بهره می برند او را به سمت خرید محصول یا خدمات هدایت کرد. مشتری های امروز به شدت اجتماعی هستند. آن ها در دهکده جهانی یا به تعبیر ما در یک قبیله جهانی زندگی می کنند. آن ها دوست دارند دیده شوند و به همین دلیل تمایل دارند خرید های خود را در محیط قبیله ایی به نمایش گذارند. این که آن ها در قبیله جهانی به همنوعان خود نشان دهند که در معرض فروش قرار نگرفته اند و خود انتخاب کرده اند که خرید کنند نوعی امتیاز و مزیت محسوب می شود.

در چنین محیط هایی نام های تجاری کنش و واکنش بیشتری را متحمل می شوند. در فضای اینچنینی مشتری آن چنان به دنبال متمایز شدن است که به فکر ویژگی محصول یا خدمات نیست. در واقع مشتری به دنبال این است که خرید این محصول یا خدمات از من چه تصویری را به نمایش می گذارد! آن ها می خواهند با خرید خودشان، تمایز ایجاد کنند. باور کنید ساعت معمولی برای مشتری مانند ساعت رولکس زمان را نشان می دهد! اما، رولکس پرستیژ، اعتبار و تمایز اجتماعی را هم به همراه نشان دادن زمان، به نمایش می گذارد اما، ساعت معمولی نه!!!!!!

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

     

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!