بازار مسکن به کجا می رود؟

بازار مسکن به کجا می رود؟

تحلیل بازار مسکن؛ بازار مسکن به کجا می رود؟

بررسی سیر تحول بازار مسکن در سال ۱۳۹۸ نشان از آن دارد که این بازار در حال رونق گرفتن نسبی بود که در پایان سال با سد بزرگ کرونا مواجه شد؛ با توجه به داده های مرکز آمار ایران در تابستان سال قبل تعداد پروانه های ساختمانی گرفته شده ۶/۹۹ درصد افزایش پیدا کرد؛ یعنی یک رشد  ۶/۹ درصدی نسبت به سال ۹۷؛ اوج جهش در اردیبهشت ماه سال قبل رقم خورد که میانگین قیمت ها نسبت به فروردین ماه ۴/۱۱ درصد افزایش یافت؛ همچنین آمار معاملات مسکن در اسفند ماه این مطلب را تایید می کند که در آخرین ماه سال قبل، قیمت هر متر مربع در تهران حدود ۹ درصد نسبت به بهمن ماه افزایش داشته است که این تورم کم سابقه علی رغم کاهش ۲۴ درصدی حجم معاملات بوجود آمد و این یعنی شروع یک رکورد تورمی بلند مدت در بازار مسکن برای سال ۱۳۹۹!

باید در نظر داشت که بازار مسکن و پروژه های عمرانی وابسته به درآمد نفت است و معمولا با تزریق بودجه های عمرانی یک روح تازه به این بازار دمیده می شود که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی فعلی، نزدیکی به فصل گرما که باعث کاهش تقاضای جهانی نفت می شود و همچنین کاهش قیمت نفت قطعا میزان درآمد دولت به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و نمی توان امیدی به رونق گرفتن پروژه های عمرانی داشت. بنابراین دور از ذهن نیست که بازار مسکن برای امسال با یک رکود تورمی سپری شود یعنی در عین حال که سطح معاملات در آن پایین است قیمت ها افزایش یابد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media