۲۱ بهمن, ۱۳۹۷

بازاریاب پرمشغله؛ ولی متفاوت باشید!

بازاریابی شغل پرمشغله ایی است. اگر شما نیز یک بازاریاب پرمشغله هستید پیشنهاد می کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید.

برای هر بازاریاب پرمشغله تنظیم فعالیتهایش کمی دشوار است. اما، این به معنای عدم موفقیت نیست و با چند راهکار خوب می توانید یک بازاریاب پر مشغله ولی متفاوت باشید!!!

بازاریاب پر مشغله ولی متفاوت…

ابتدا یک برنامه پی گیری برای خودتان تنظیم کنید. برای یک بازاریابی موفق پی گیری فعالیت ها بسیار مهم است. به عنوان بازاریاب باید حدود ۵ الی ۶ بار با مشتریان خود در طول سال ارتباط داشته باشید تا بتوانید از طریق این ارتباط ها فعالیت های خود را گسترش دهید. آیا شما این گونه پیگیری ها را انجام می دهید؟! اگر نه، پس هر چه سریع تر برنامه ایی منظم برای این کار تنظیم کنید.

ممکن است بگویید من به عنوان بازاریاب ؛ مشغله های زیادی دارم و نمی توانم تماس های تلفنی زیادی داشته باشم. خُب این مشکل هم راه حل دارد و نگران نباشید. تماس های خودتان را ترکیب کنید. در واقع به برخی از مشتریان تلفن بزنید با برخی دیگر با ایمیل ارتباط برقرار کنید. اگر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی فعال هستند می توانید از طریق این شبکه ها نیز با آن ها در ارتباط باشید. به همین دلیل شما ابتدا باید لیستی از مشتریان خود فراهم کنید و با توجه به این که آن ها چه روش ارتباطی ایی را دوست دارند از تماس های ترکیبی استفاده کنید. با این کار شما با یک تیر دو نشان زده اید هم، به علاقمندی های مشتریان خود احترام گذاشته اید و هم در زمان خود برای ارتباط با آن ها صرفه جویی کرده اید.

اگر بازاریاب پرمشغله ایی هستید و تمایل دارید ارتباط با مشتریان جدید خود را حفظ کنید از پیام تشکر غافل نشوید. ممکن است شما بار اول مشتری ایی را ببیند و با هم صحبت کنید. مشتریان ممکن است بخواهند بر روی پیشنهاد کاری شما فکر کنند. حال جواب آن ها می تواند به همکاری با شما مثبت یا منفی باشد. اما، بهترین راه حل چیست؟ شما پرمشغله هستید و شاید نتوانید پی گیری های چندین باره داشته باشید اما، یک کار را می توانید انجام دهید و این کار می تواند جای چند پی گیری را برای شما انجام دهد. تشکر کنید… از مشتری برای این که زمان گذاشته است و با شما صحبت کرده است تشکر کنید. شما می توانید پیام تشکر خود را پس از اولین ملاقات برای مشتری ارسال کنید. ارسال یک پیام تشکر برای یک بازاریاب پرمشغله در دنیایی که رسانه های اجتماعی مختلفی در دسترس شماست زمانی نمی برد اما، با این کار مشتری بدون شک بیشتر با شما ارتباط می گیرد و احتمال بیشتری دارد که با شما توافق کند…

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.