بازاریاب باید هدف خود را بشناسد...

بازاریاب باید هدف خود را بشناسد

بازاریاب باید هدف خود را بشناسد و هدفمند نیز فعالیت کند.

بازاریاب باید هدف خود را بشناسد و هدفمند نیز فعالیت کند. همیشه به عنوان یک بازاریاب قبل از شروع کارتان از خود سوال کنید که؛ برای چه کاری تلاش می کنید؟ اگر به این پرسش ساده جواب دهید می توانید متوجه شوید که آیا:

  • روش درستی را انتخاب کرده اید؟
  • یا خوب پیش رفته و موفق شده اید؟
  • تاکتیک خوبی انتخاب کرده اید؟
  • استراتژی را متناسب با هدف طراحی کرده اید؟
  • حتی می توانید بهتر متوجه شوید که کارتان تا به اینجا چه میزان اشتباه داشته است..

بعضی از بازاریاب ها گمان می کنند این کار، بیهوده یا بسیار ابتدایی است در حالی که اینگونه نیست! به عنوان یک بازاریاب بدون شک می دانید که تکنیک های بازاریابی با کنار یکدیگر قرار گرفتن نتیجه می دهد. اگر شما هدفتان ارتباط بیشتر با مشتری است پس قطعا باید برنامه هایی را که در راستای هدفتان است دنبال کنید. اما اگر بازاریاب هدفش مثلا اطلاع رسانی در ارتباط با محصول جدید شرکت باشد باید از روش هایی استفاده کند که در نهایت به جذب شرکای تجاری بیانجامد.

این هدف است که به فعالیت ها جهت می دهد در غیر اینصورت، تمام فعالیت ها حتی اگر با برنامه ریزی یا بودجه بندی های کلان نیز پیش رود نمی تواند به موفقیت ختم شود و مثل بادکنکی در هوا رها خواهد بود.

گاهی عدم اطلاع بازاریابان از اهداف به روشن نبودن هدف ها بر می گردد. در واقع زمانی که اهداف مبهم باشند درست مثل وقتی است که اصلا وجود ندارند! همیشه تلاش کنید اهداف روشنی را پایه ریزی کنید.

گاهی نیز عدم توافق بر روی اهداف سبب می شود که بازاریاب احساس کند هدفی وجود ندارد! در این مرحله هم باید سریع تر به توافق بین تیم های مختلف در ارتباط با اهداف عالی شرکت دست یابید.

تا زمانی که ندانید چه هدفی را دنبال می کنید؟ نمی توانید برای پرسش هایی که در ابتدای متن بیان کردیم جواب خوب و مناسب پیدا کنید. این بدان معناست که گویی تمام کار ها بیهوده بوده است. یک بازاریاب موفق قبل از هر کاری هدف خود را پی ریزی می کند!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media