چرا بازاریاب باهوش مجبور به استعفا می شود؟

اگر مدیر شرکت یا یک سازمان و خلاصه یک کسب و کار هستید بدون شک ممکن است با این موضوع نیز مواجه شده باشید که گاهی بازاریاب شما استعفا می دهد. قبل از هر چیز و قبل از این که بازاریاب را مقصر جلوه دهید باید با استعفای او متوجه شوید که سیستم مدیریتی شما معیوب است! بله بدون شک سیستم مدیریتی معیوب می تواند چنین بحرانی را به وجود آورد.

 چرا بازاریاب ناراضی می شود؟

طبق آمار های منتشر شده بسیاری از دلایلی که سبب می شود چنین حالتی رخ دهد به قرار زیر است:

  • بازاریاب متوجه شده است که ارزش هایش با ارزش های مدیرش به طور کامل در دو جهت متفاوت است. در نتیجه او نمی تواند ارتباط خوبی با مدیر برقرار کند.
  • او درک کرده که مدیرش به برنامه ریز های او ذره ایی توجه نمی کند و برای برنامه ریز هایش ارزشی قائل نیست!
  • بازاریاب با تمام تلاشی که برای شرکت می کند و با کسب موفقیت های مختلفی که به دست می آورد هیچ گاه مورد تشویق و قدردانی قرار نگرفته است. گویی او به جای یک بازاریابِ موفقِ شرکت هیچ تفاوتی در نظر مدیر با دیوار شرکت ندارد!
  • خلاقیت و هوشش در محیط فعلی کار او پرورش داده نمی شود.
  • به او حتی فرصتی برای اظهار نظر هم داده نمی شود و با او مانند یک ماشین رفتار می گردد.
  • به بازاریاب مسئولیت های مختلفی داده نمی شود با این که بار ها ثابت شده است او از پس بحران های مختلف سربلند بیرون آمده است!
  • همیشه در شرکت با مدیرانی بدقول روبه رو شده است. مدیرانی که هیچ گاه زمانی برای تعهد به قول های خود ندارند…

با بازاریاب چگونه برخورد کنیم؟

حالا که با این دلایل آشنا شدید به نظر شما راهکار مناسب چیست؟ با توجه به مواردی که بیان کردیم شما باید تلاش کنید که به بازاریاب ارزش دهید، برای او وقت بگذارید، از کار های خوب او قدردانی کنید، به او اجازه ی اظهار نظر دهید در هر حال او جزیی از نیروی کار شرکت شماست به خصوص این که او در خط مقدم فروش هم فعال است و نظر های او می تواند راهگشا باشد. بنابر این کاری کنید که او احساس کند می تواند خلاقیتش را در شرکت شما رشد دهد. با برنامه ریزی های او همگام شوید.

با اصلاح این عیوب و با داشتن یک برنامه ی دقیق تلاش کنید بازاریابان باهوش شرکت را به جای فراری دادن جذب کنید…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!