یک بازاریاب چگونه باید ایده فروش را به خوبی ارائه کند؟

ایده داشتن برای فروش یکی از مهمترین فعالیت هایی است که هر بازاریاب باید آن را آموزش ببیند. در واقع هر بازاریاب برای فعالیت های مرتبط با فروش باید ایده ایی را خلق کند تا بتواند بر روی مشتری اثر گذار باشد و در نهایت او را به خرید کردن مجاب کند. فروش یکی از مهمترین بخش های به کار گرفته شده در فرآیند بازاریابی است.

بازاریابی شامل چندین مرحله مختلف است اما، اگر تمام مراحل بازاریابی به درستی طی شوند ولی فروش به خوبی انجام نشود گویا تمام تلاش هایی که تاکنون انجام شده است بی نتیجه بوده است. یک ایده خوب می تواند به شکل های مختلفی ارائه شود، زیرا در هر موقعیتی باید متناسب با آن موقعیت ایده را ارائه کرد. با وجود تمام این تفاسیر ایده های مطرح شده باید خلاقانه باشند و کپی برداری از سایر ایده های موجود در بازار نباشند.

خلاقیت در ارائه ایده بسیار مهم است به همین دلیل اگر ایده ها را مترادف با خلاقیت بدانیم باید گفت که اگر ایده ای خلاقیت کافی را نداشته باشد می تواند ایده را مترادف با کپی برداری دانست و در نهایت این نوع کپی برداری تاثیری بر فروشِ محصول یا خدمات ندارد.

گرفتن بازخورد مناسب در طی زمان

در برخی مواقع ایده های خلاقانه ایی با صرف ساعت ها وقت شکل می گیرد اما، پس از ارائه این ایده ها برای عرضه محصول و خدمات به بازار، بازاریابان توقع دارند به شکل سریع بازخورد بگیرند در حالی که هر ایده ارائه شده برای فروش باید مدت زمانی در بازار و بین مشتریان باشد تا در نهایت بازخورد لازم را از ارائه ایده دریافت نمایید.

ایده باید…

ایده های ارائه شده باید کوتاه و مختصر باشند اما، در هر حال هر ایده باید بتواند پیام مدنظر را نیز برای فروش منتقل کند. یک ایده خوب باید نسخه به یاد ماندنی برای فروش قلمداد شود. ایده های خوب در فرآیند بازاریابی می تواند فروش خوبی را برای هر کسب و کاری به ارمغان آورد. فروشی خوب می تواند حاشیه سود بالایی را نیز ایجاد نماید. این چرخه در هر قسمتی با مشکل روبرو شود می تواند کل فرآیند بازاریابی را به خطر اندازد بنابر این یک بازاریاب موفق به این چرخه به درستی می نگرد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media