کشور ایران از نظر منابع گردشگری غنی است اما، از نظر بازاریابی گردشگری غنی نیست و این مهمترین و اساسی ترین مشکل صنعت گردشگری ایران است…

داشتن منابع به تنهایی کافی نیست وقتی نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید!

جمله بالا را می توان در ارتباط با صنعت گردشگری و بازاریابی گردشگری کشور به کار برد. ایران آثار باستانی متعددی دارد؛ از کاخ موزه ها تا اکوتوریسم فوق العاده و سحر انگیزش، از شرجی دریاهای نیلگون و مواجش تا کویر های داغ و افسونگرش، از گردشگری های بخش سلامت و منحصر به فردش در خاورمیانه تا فولک لور تاریخی در زیر پوست جامعه اش! اما، این ها هیچ کدام کافی نیست! زمانی که ندانیم چگونه می توانیم از این همه نعمت راهی جدید را به صنعت توریسم و بازاریابی گردشگری کشورمان باز کنیم…

بخش حمل و نقل؛ شاهراه موفقیت در بازاریابی گردشگری…

یکی از بخش های مهم و مورد توجه واقع نشده در صنعت گردشگری ایران که می تواند بر بازاریابی گردشگری کشورمان نیز تاثیر گذار باشد، صنعت حمل و نقل است. صنعت حمل و نقل فرسوده ایران نمی تواند پاسخگوی رشد بازاریابی گردشگری کشور باشد و همین امر می تواند از مهم ترین دلایل ضعف این صنعت محسوب شود.

  • ناوگان جاده ایی ایران کیفیت مطلوب را ندارد و با این کیفیت نمی توان توقع داشت بتوان گردشگرانی که از کشور های پیشرفته وارد ایران می شوند را راضی کرد!
  • ناوگان ریلی ایران نیز به شدت فرسوده است و هنوز شهر های متعددی که آثار باستانی زیبایی دارند از نعمت ناوگان ریلی در کشور محروم هستند. این مناطق محروم چگونه می توانند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشند؟
  • ناوگان هوایی ایران نیز با مشکل های مختلفی روبرو ست که نه تنها نیاز گردشگر داخلی را برآورده نمی کند بلکه پاسخگوی نیاز گردشگران خارجی نیز نیست…

بخش حمل و نقل تاثیر بسزایی در رونق بازاریابی گردشگری دارد زیرا؛ در کشور پهناوری چون ایران باید بتوان از طریق همین بخش گردشگران را به جاذبه های گردشگری متصل کرد. اگر بتوان در بخش حمل و نقل (جاده ایی، ریلی، هوایی) سرمایه گذاری های اساسی کرد می توان توقع داشت که، بازاریابی گردشگری رونق یابد و گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به سمت آثار باستانی و تاریخی ایران سوق داده شوند در غیر اینصورت؛

اگر تمام منابع گردشگری دنیا را هم داشته باشید نمی توانید توقع سودآوری از این منابع را مطالبه کنید!

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *