بازاریابی-گردشگری-شرحی-بر-گردشگری-سلامت-جهان, بزاززاده

بازاریابی گردشگری: شرحی بر گردشگری سلامت جهان

بازاریابی گردشگری: شرحی بر گردشگری سلامت جهان

همه ما نیاز داریم که دائماً احساس رشد عاطفی و معنوی کنیم. این غذایی است که روح ما به آن محتاج است.” آنتونی رابینز”

در مباحث پیشین با تعاریف گردشگری سلامت و گردشگری پزشکی آشنا شدیم… در ادامه مباحث قبل، با بخش جذاب فعالیت های بازاریابی گردشگری کشورهای مختلف آشنا خواهیم شد…

  • گردشگری پزشکی در هند

هندوستان یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریست های درمانجو در جهان است. خصوصاً در زمینه جراحی قلب و پیوند استخوان ران و دیگر زمینه های پزشکی هندوستان به عنوان یک رهبر جهانی در عرصه خدمات پزشکی شناخته شده است. در طول سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ هیچ کشوری در زمینه توریسم درمانی با هندوستان قابل مقایسه نبوده است و دولت بخش خصوصی هند بر هدف ارتقای خدمات توریسم درمانی و تبدیل شبه قاره هند به یک قطب یگانه در این زمینه واقفند. در هند بعد از صنعت نرم افزار، گردشگری پزشکی را می توان موفق ترین صنعت قلمداد نمود. اندازه کنونی بازار این گردشگری در هند بیش از ۳۳۳ میلیون دلار و تا سال ۲۰۱۴ بیش از یک میلیارد دلار بوده است(کونل، ۲۰۰۶).

  • گردشگری پزشکی در اردن

اردن نیزدر سال ۲۰۰۵ مهمترین مقصد گردشگری پزشکی در خاورمیانه بود. بیمارستانهای اردن بیش از ۱۰۰ هزار بیمار را از کشورهای مجارستان برای عمل های جراحی که عمدتاً قلب و پیوند کلیه بودند پذیرا شوند. برنامه توسعه گردشگری سلامت درصدد برنامه توسعه گردشگری این کشور بوده و مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش در نظر گرفته شده است. همین امر موجب گشایش ۵۴ بیمارستان خصوصی و ۲۴ بیمارستان عمومی و ۱۰ بیمارستان نظامی گردیده است. حوادث ۱۱ سپتامبر اگر چه موجب کاهش گردشگری آمریکایی و اروپایی به ترتیب به میزان ۲۰/۸ و ۴/۵ درصد گردید اما این حوادث موجب افزایش گردشگران عرب به میزان ۹/۰ درصد گردید که بخش عمده آن را می توان گردشگران سلامتی محسوب نمود (اسلامیک توریسم، ۲۰۰۵) اقدامات صورت گرفته به گونه ای است که تمام تسهیلات لازم برای تفریح، خرید همراهان بیماران فراهم گردد(کونل، ۲۰۰۶).

  • گردشگری پزشکی در امارات متحده عربی

دبی اقدام به ایجاد شهر سلامت نموده و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های وسیع سعی دارد تا بازار خاورمیانه را از خود کند. از آنجاییکه رقابت قیمتی با کشورهای آسیایی برای دبی دشوار است، تمرکز دبی را می توان بر رقابت کیفی دانست یعنی در حالیکه کشورهای آسیایی استراتژی رهبری هزینه را در پیش گرفته اند دبی تمایز از طریق کیفیت دارد. اقدام به آوردن پزشکان آلمانی جهت تضمین استانداردهای بالای ارائه خدمات و مانور تبلیغاتی روی این مطلب را می توان در این راستا قلمداد نمود. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاههای ایالات متحده عربی همچون هاروارد و دانشگاهای آلمانی در ارایه خدمات در شهر سلامت دبی نقش دارند(کونل، ۲۰۰۶).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

15 دیدگاه روشن بازاریابی گردشگری: شرحی بر گردشگری سلامت جهان

  • Avatar

    با درود فراوان خانوم صحرایی عزیز مطلب بسیار جذابی بود گردشگری پزشکی به عنوان یکی از انواع گردشگری به توسعه‌ی پایدار و پویایی اقتصاد کشور کمک می‌نماید. با توجه به کم هزینه بودن و پر درآمد بودن این صنعت امید است کشور ما در این زمینه موفق تر از گذشته پیشرو باشد. موفق باشید.

    • Avatar
      منیره صحرایی

      باسلام و احترام
      طبق فرموده شما، بحث گردشگری پزشکی بسیار جذاب و همچنین شیرین و گسترده است…
      با امید به پیشرفت روز افزون کشور در این صنعت
      از توجه شما سپاسگزارم…
      شاد و سربلند باشید…

  • Avatar
    میناجعفر صابونچی

    با سلام خدمت خانم صحرایی گرامی
    مطالبتان مثل همیشه مختصر، مفید و جالب ……….
    خانم صحرایی این امکان برای شما وجود دارد که در زمینه گردشگری ناباروری مرکزرویان ایران نیز در نوشته های بعدی خود به مطاالبی اشاره کنید؟ چون تا جایی که بنده اطلاع دارم این مرکز یکی از کامل ترین و بهترین مراکز درمان ناباروری در خاورمیانه است و پتانسیل بالقوه قوی در این مرکزایرانی وجود دارد و افراد بسیاری از خاورمیانه جذب آن شده اند. اگراطلاعات ما را در زمینه فعالیت های توریسم پزشکی این مرکز ایرانی کامل کنید بسیار لطف فرموده اید …
    با تشکر فراوان از شما دوست عزیز…

    • Avatar
      منیره صحرایی

      باسلام و درود بر شما همکار و همراه همیشگی
      سپاس از حسن توجه و نظر شما…
      بنده همین قصد را دارم که در خصوص مناطقی که در ایران، موجب جذب گردشگر پزشکی می شود در مطالب آتی مطالبی را پیگیر و عنوان کنم.
      در خصوص مرکز رویان ایران هم حتما پرداخته خواهد شد…
      در پناه حق شاد و پیروز باشید…

  • Avatar
    فاطمه یعقوبی

    باسلام
    بسیار جالب بود

    • Avatar
      منیره صحرایی

      باسلام و احترام
      طبق فرموده شما، بحث گردشگری پزشکی بسیار جذاب و همچنین شیرین و گسترده است…
      با امید به پیشرفت روز افزون کشور در این صنعت
      از توجه شما سپاسگزارم…
      شاد و سربلند باشید…

    • Avatar
      منیره صحرایی

      باسلام و احترام
      از دیدگاه شما سپاسگزارم…
      روزگارتان شاد و پر انرژی باد…

  • Avatar
    معصومه اسماعیل زاده

    با سلام و احترام خدمت شما
    مطلب جذابی بود.
    در پناه حق موفق و شاد باشید

  • Avatar
    مرضیه ناصرترابی

    باسلام ممنون از مطلب خواندنی وجذابتون

    • Avatar
      منیره صحرایی

      باسلام و احترام
      از دیدگاه شما دوست عزیز سپاسگزارم…
      شاد و پیروز باشید.

  • Avatar

    سلام
    بسیار عالی بود ….
    هم اینک بیمارستان رضوی در مشهد مقدس نیز دارای بیمارانی از چندین کشور است . می توانید سفری به مشهد داشته باشید .

  • Avatar
    عصمت سادات حسینی

    باسلام و خسته نباشید.م
    منون از مطالب خوب و اطلاع رسانی مفید شما.

  • Avatar

    یا سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم صحرایی
    ممنون از مطالب مفیدتون
    جسارتا” اگر در خصوص دریافت مجوز گردشگری سلامت اطلاعاتی دارید لطفا” اطلاع رسانی بفرمائید . با تشکر

  • Avatar

    با سلام و احترام
    من درمورد مارکتینگ توریسم درمانی تحقیق میکنم.لطفاً اگر منابعی میشناسید معرفی بفرمایید.با تشکر نجفی پور

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!