چرا در بازاریابی گردشگری برند ایجاد کنیم؟

بسیاری از افراد هنگامی که از برند یاد می کنند، یاد محصول یا خدمت می افتند و کمتر پیش می آید که مبحث برند، ذهن آن ها را به سمت بازاریابی گردشگری پیش برد. اما در دنیای کنونی این قضیه متفاوت تر از چیزی است که بیشتر افراد فکر می کنند، تا جایی که بازاریابی گردشگری در خیلی از کشور ها امرزه با ایجاد یک برند گردشگری رونق گرفته است.

تصویری مثبت…

در راستای ایجاد یک برند گردشگری بسیاری از کشور ها تلاش کرده اند تا تصویری مثبت را در حوزه گردشگری برای گردشگران ایجاد کنند. کشور های متعددی تلاش می کنند تا به صورت فعال در جهت شناسایی تصویری مثبت از کشورشان حرکت کنند. در این حوزه شکل گیری تصویر مناسب می توانند مهم ترین بخش در تولید یک برند گردشگری در بازاریابی گردشگری باشد.

ارتباط با سایر حوزه ها در بازاریابی گردشگری

ساخت برند گردشگری به سایر حوزه های دیگر نیز گره می خورد. به عنوان نمونه سیاست های خارجی هر کشوری می تواند بر ساخت برند گردشگری اثرگذار باشند. در این راستا حتی سیاست های داخلی نیز می توانند بر ساخت برندی مناسب تاثیر گذارند. روابط تجاری کشور ها نیز بر  ساخت برند گردشگری اثر گذار هستند. برند تجاری در صنعت گردشگری می تواند بر جذب گردشگران خارجی تاثیر فوق العاده ایی داشته باشد. این تاثیر تنها بر جذب گردشگران خارجی نیست و می تواند بر جذب گردشگران داخلی نیز تاثیر گذار باشد. با ایجاد برند در صنعت گردشگری به مخاطبان خود شیوه زندگی و تعامل آن منطقه گردشگری را با سایر مناطق، منتقل خواهیم کرد. بعلاوه برند گردشگری می تواند سبب متمایز شدن مناطق گردشگری از یکدیگر بشود.

تمایزی خاص و منحصر به فرد

برای این که برند گردشگری ما در بازاریابی گردشگری متمایز باشد باید به این نکته هم دقت کرد که کشور ما چه ویژگی منحصر به فردی نسبت به سایر کشور ها و مقاصد گردشگری دارد. بسیاری از کشور ها مقاصد گردشگری شبیه به هم زیادی دارند، اما، تنها یک مقصد یا ویژگی گردشگری خاص است که می تواند تمایزی منحصر به فرد را ایجاد کند و سبب خلق برند گردشگری برای یک کشور در حوزه بازاریابی گردشگری شود.!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media