بازاریابی برای کسب و کار های کوچک چه فایده ایی دارد؟

کسب و کار های کوچک زمانی که راه اندازی می شوند بدون شک به فرآیند بازاریابی نیز نیاز دارند. بازاریابی فرآیندی است که با توجه به تقاضا های موجود در جامعه به برطرف کردن نیاز ها می پردازد و یک علم بین رشته ایی است اما، اگر شما به بازاریابی در این نوع کسب و کار ها بپردازید مزایای کار برای شما به عنوان یک بازاریاب متعدد است از جمله این که:

زمانی که کسب و کاری کوچک باشد سرعت در تمام بخش های آن زیاد است. این بدان معناست که در این نوع کسب و کار ها دست بازاریاب بسته نیست و می تواند بسیار سریع تر فعالیت کند! در حالی که اگر در یک شرکت بزرگ به بازاریابی مشغول باشید؛ ممکن است برای فعالیتتان مجبور باشید با کمیته های مختلفی هماهنگی برقرار کنید و گاهی مجبورید از قوانین خاصی تبعیت کنید تا با سایر دوایر هماهنگ شوید البته سرعت به معنای این نیست که هرج و مرج حاکم باشد اما، سریع تر بودن در این نوع کسب و کار ها به معنای آن است که بازاریاب سریع تر و به دور از بوروکراسی های رایج درسازمان های بزرگ کار خود را پیش برد.

در یک کسب و کار کوچک؛ کار تیمی به معنای واقعی کلمه جریان دارد! گاهی در شرکت های بزرگ کسب منافع شخصی در بازاریابی مانع از رشد فعالیت های تیمی می شود اما در کسب و کار کوچک کمتر این حالت رخ می دهد. همچنین همان طور که می دانید بازاریابی یک کار کاملا گروهی است و فعالیت بازاریابی می تواند همزمان با چند بخش در ارتباط باشد. با توجه به این شرایط این فعالیت نیازمند یک کار تیمی قوی است؛ تیمی که کسب منفعت جمعی اش ارجح به منافع شخصی تک تک اعضا باشد می تواند بسیار راهگشا باشد.

محصول هایی که یک کسب و کار کوچک عرضه می کنند در بسیاری مواقع می تواند با خواسته مشتریان تغییر کند چون هنوز درگیر فرآنید های خط تولید گسترده نشده است در اینجاست که بازاریاب با مشتری ارتباط بهتری می گیرد و مشتری هم احساس می کند که واقعا به خواسته ی او در زمینه ی تغییر در محصول جامه عمل پوشانده شده است.

بازاریابی در شرکتی بزرگ در مقایسه با کسب و کار کوچک

البته ما نمی گوییم که بازاریابی در شرکت های بزرگ بیهوده است! بلکه با توجه به آن چه گفتیم در شرکت های بزرگ شرایط کمی سخت تر است و بازاریاب باید تبحر بیشتری داشته باشد بنابر این اگر در شروع این کار قرار دارید بهتر است با کسب و کار کوچک کار خودتان را آغاز کنید!


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید