Skip to main content

بازاریابی پیامکی چرا محبوب شده است؟

 تعداد شرکت‌هایی که از بازاریابی به وسیله پیامکی استفاده می‌کنند در حال افزایش پیدا کردن است. در حقیقت، تنها در سه سال گذشته این تعداد دو برابر شده است. دلایل مختلفی باعث شده است که این بازاریابی شاهد چنین رشد قابل توجهی باشد. ما در اینجا قصد داریم هفت تا از مهمترین این دلایل را که باعث شده شرکت‌ها بخواهند از طریق تلفن همراه با مشتریان خود ارتباط داشته باشند را برای شما بیان کنیم.

مشتریان این روش ارتباط را ترجیح می‌دهند.

در یک نظرسنجی همگانی از کاربران تلفن همراه مشخص شد که آنها ترجیح می‌دهند پیشنهادات تجاری را از طریق پیامک دریافت کنند. در حالی که چندان مایل به دریافت پیشنهادات و کوپن‌های تخفیف از طریق ایمیل، روزنامه و مجله نبودند.

این روش بازاریابی مقرون به صرفه است.

در میان روش‌های بازاریابی مختلف که برای صاحبان مشاغل وجود دارد، بازاریابی پیامکی در میان مقرون به صرفه‌ترین آنها است. فرستادن یک پیامک تنها چند ریال هزینه دارد، در حالی که روش‌های دیگر بازاریابی هزینۀ بسیار بیشتری خواهند داشت. با صرف چند ریال شما می‌توانید به سرعت و به آسانی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با توجه به این هزینۀ کم، هر تجارتی حتی با یک بودجۀ بازاریابی کم نیز از پس هزینه‌های آن بر می‌آید.

استفاده از این روش بازاریابی بسیار راحت است.

هیچ روش راحت‌تری از ارسال پیامک برای بازاریابی وجود ندارد. هر چند که ممکن است بازاریابی پیامکی به تنهائی کافی نباشد، اما نتیجۀ بسیار قابل توجهی دارد و البته بکارگیری آن بسیار راحت است. ارسال یک پیامک به یک نفر یا به ۱۰۰,۰۰۰ نفر، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و شما می‌توانید در هر تعداد و هر زمانی که می‌خواهید تبلیغات خود را ارسال نمائید.

نتایج بازاریابی پیامکی قابل ارزیابی است.

بازاریابی پیامکی یکی از معدود روش‌های بازاریابی است که می‌توان روند آن را کاملا دنبال کرده و بنابراین نتایج را با چشمان خود مشاهده کرد. این یعنی می‌توانید میزان پول هزینه شده برای بازاریابی پیامکی را با میزان سودی که از این طریق عاید شما می‌شود مقایسه کنید. وقتی که به چنین اطلاعاتی دسترسی دارید، می‌توانید مطمئن شوید که تبلیغات شما بازدهی کافی را دارد و پول خود را آنگونه که باید خرج تبلیغات می‌کنید.

بازاریابی پیامکی تاثیر بسیار زیادی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که بازاریابی پیامکی ۱۰ برابر بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی موثر است. این روشی است که توسط مشتریان شما ترجیح داده می‌شود. با این وجود، آیا ممکن است روشی بهتر از بازاریابی پیامکی برای تبلیغ پیدا کنید؟ وقتی که می‌خواهید آگاهی از برند خود را بالاتر برده و تعداد مشتریان و میزان سود بیشتری داشته باشید، بازاریابی پیامکی مطمئنا کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

کاربردهای بازاریابی پیامکی بسیار متنوع هستند.

تنوع یک مولفۀ اصلی برای یک برنامۀ بازاریابی موثر است، و بازاریابی پیامکی این ویژگی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. پیامک به شما این امکان را می‌دهد که به روش‌های مختلفی تبلیغ کنید. بنابراین، تقریباً تمام شرکت‌هایی که می‌خواهند مشتریان را در چرخۀ تجارت خود نگاه دارند، می‌توانند از پیامک استفاده کنند.

ارسال پیامک بسیار سریع صورت می‌گیرد.

علاوه بر تنوع و تاثیر بالا، یک پیامک بسیار سریع ارسال می‌گردد و به همین دلیل، این روش یکی از سریع‌ترین راه‌های ارتباطی است. پیامک شما بلافاصله بعد از ارسال به دست مشتری رسیده و به طور معمول ظرف سه دقیقه بعد از ارسال خوانده می‌شود. با توجه به این، شما به راحتی می‌توانید صندلی‌های رستوران، کافه و سالن سینمای خود را پر کنید یا مشتریان را به فروشگاه خود جاری سازید.

بازاریابی پیامکی واقعا جواب می‌دهد.

هزاران تجارت مختلف وجود دارند که از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند و اگر شما در میان این تجارت‌ها نیستید، اکنون وقت آن است که تغییر کرده و به جمع آنها بپیوندید. این همان روش بازاریابی است که به دنبال آن بوده‌اید. این روش واقعا موثر است و با توجه به دلایلی که آوردیم، نباید تعجب کرد که چرا شرکت‌ها و تجارت‌های زیادی به استفاده از پیامک رو آورده‌اند. البته اینها تنها چند دلیل برای رشد محبوبیت بازاریابی پیامکی بود. وقتی که برنامۀ تبلیغاتی خود را شروع کردید، دلایل بسیار بیشتری نیز خواهید یافت!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!