آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>
بازاریابی ورزشی

oie_tfzlyN1cHyvA-compressed

اسپانسرشیپ در حوزه بازاریابی ورزشی یکی از مهمترین عوامل درآمدزایی محسوب می شود. مشارکت مالی برای برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی و حمایت از تیم های ورزشی که امکان دیده شدن را در اختیار مجموعه های مختلف قرار می دهد فرصت مناسبی است که شما بتوانید به معرفی برند، خدمات و یا فعالیتهای خود با استفاده از شیوه های مختلف تبلیغاتی بپردازید.

 در این چند سالی که اسپانسرینگ در ایران رواج پیدا کرده است این بخش یکی از چالش برانگیزترین زیر مجموعه های بازاریابی بوده است؛ اگر شما احساس کنید سازماندهیتان و یا نرخ موفقیت رویدادتان در جذب اسپانسر و بازاریابی بی نتیجه مانده است از خودتان یا همکارانتان سوال می کنید چه چیزی ممکن است تلاشهایتان را تخریب کرده باشد.

هفت نشانه قابل توجه وجود دارد که می توان از آنها به عنوان دلایل تخریب و عدم موفقیت در جذب اسپانسر و فعالیت های بازاریابی ورزشی نام برد:

  1. شروع دیرهنگام: توسعه اسپانسرشیپ برای یک رویداد که قبلا نیز اجرا شده است مثل نمایشگاه های سالیانه کتاب ۹ تا ۱۲ ماه و برای رویداد جدید ۱۲ تا ۱۸ ماه وقت می گیرد این وقت  برای گسترش استراتژی، ساختن ارتباط با اشخاص صحیح، ایجادسازی فرصت ها و اجرا کردن آنهاست.
  2. ایمیل رسانی انبوه: در واقع شما در جستجوی تعداد زیادی از اسپانسرها نیستید بهتر است بر روی جستجوی چند تا از شریک هایتان تمرکز کنید. اشخاص را پیدا کنید و برای هر چشم اندازتان استراتژی داشته باشید.
  3. نداشتن پروپوزال: اگر شما پیش زمینه ای از یک مکالمه با اسپانسرتان درباره اینکه چه چیزی می خواهید در آینده انجام دهید نداشته باشید موفق نخواهید شد شما باید یک پروپوزال داشته باشید تا بر اساس آن حرکت کنید.
  4. نداشتن اطلاعات لازم: موفقیت های ملاقات اولیه را با داشتن یک درک تجاری از اسپانسرهای بالقوه اشتباه نگیرید. اگر شما معیارهای موفقیت خودتان را نتوانید شرح دهید آمادگی نوشتن یک پروپوزال را ندارید.
  5. درک نکردن نماینده اسپانسرشیپ: درج کردن یک لوگو در بروشور یا دعوتنامه یک اسپانسرشیپ نیست. اگر شما برخی مولفه های تجربی را یکپارچه نکرده اید شما یک متعهد دارید نه یک اسپانسر
  6. دادن امتیازهای بزرگ گیج کننده با اسپانسرشیپ: شرکت های بزرگ مولفه های بشردوستانه ای ممکن است داشته باشند که کاملا با مولفه های بازاریابی متفاوت است. ممکن است رویدادتان از یکی از انها بتواند حمایت کند اما از هر دوی انها با هم نمی تواند حمایت کند.
  7. از فروش دور شوید: باور کنید رویدادتان و فرصت های اسپانسرشیپ شما ارزش بالایی برای داشتن شریک های درست دارد تنها لازم است شما درک کنید، رویدادتان را ترویج کنید و ارزشتان را حفظ کنید از این روش دور نشوید.

 

زهرا تقی زاده

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *