۳۰ دی, ۱۳۹۷

بازاریابی موفق در بحران اقتصادی…

بسیاری از بازاریابان گمان می کنند اگر در بحران اقتصادی باشند نمی توانند بازاریابی کنند. بحران اقتصادی گرچه فرآیند بازاریابی را کند می کند اما، این بدان معنا نیست که نشود بازاریابی کرد! برای این که در مواقع بحران اقتصای، بازاریابی موفقی داشته باشید نکته هایی را در این مطلب به اشتراک می گذاریم که در شرایط حاضر می تواند افق دید بهتری را برای شما به تصویر بکشد…

اگر یک بازاریاب حرفه ایی هستید یا تمایل دارید یک بازاریاب حرفه ایی شوید باید برنامه داشته باشید. این اصل در تمام شرایط صدق می کند و فرقی نمی کند که در شرایط بحران اقتصادی یا رونق بازار باشید. برنامه ایی داشته باشید که در آن برای خود تعیین کنید تا ۳۰ روز یا ۶۰یا ۹۰ روز دیگر باید به چه اهدافی برسید. البته این برنامه را با در نظر گرفتن شرایط فعلی خودتان تنظیم کنید. در بازاریابی به صورت حرفه ایی حتی در دوران بحران اقتصادی بازاریاب باید بداند که یک سال آینده می خواهد در کدام قسمت از موفقیت های شغلی اش قرار گیرد، یا به چه تعداد مشتری خدمت کند.

 

برای رهایی از سردرگمی در بازاریابی در دوران بحران اقتصادی لیستی از فعالیت هایی که قصد انجام آن را دارید تنظیم کنید.

  • برنامه ریزی برای قرار ملاقات های خودتان را فراموش نکنید!
  • مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.
  • برای معرفی خدمات یا محصول های جدید شرکت و بازاریابی آن ها آماده شوید.
  • پیام های پیگیری به مشتری را فراموش نکنید.
  • به مدیران بالادستی خود گزارش های مفید و خلاصه ارایه دهید.

به هیچ عنوان فکر نکنید که این فعالیت ها، یعنی هدر دادن زمان شما در شرایط بحران اقتصادی …!!! بلکه تمام این فعالیت ها به معنای دیده شدن کسب و کار و فعالیت بازاریابی شما در شرایط بحران اقتصادی نسبت به رقبایتان است.

در بین تمام فعالیت هایی که بیان کردیم برنامه های پیگیری را جدی بگیرید. اینکار در بازاریابی به شدت مهم است، بخصوص این که در شرایط بحران اقتصادی نیز باشید. زیرا با این کار ها به مشتری پیام می دهید که در این شرایط هم ما تمام تلاشمان را برای رفع خواسته هایتان انجام خواهیم داد. ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنید و در یک سال کاری حداقل ۵ بار با مشتری خود در ارتباط باشید. بعلاوه همیشه گمان نکنید پیگیری در فعالیت های بازاریابی به معنای این است که، باید به مشتری چیزی بفروشید… بلکه می توانید این گونه شروع کنید:

سلام آقای صالحی؛ من بهرامی از شرکت اکتیو هستم، امروز به شما فکر می کردیم و می خواستیم مطمین شویم که آیا از خدمات ما هنوز هم رضایت دارید؟ اگر سوالی دارید بفرمایید؟ یا اگر نگرانی در ارتباط با محصول یا خدمات ما دارید با ما مطرح کنید تا آن را رفع نماییم…

به همین سادگی!!! شما نیاز نیست چیزی را به اجبار بفروشید یا بازاریابی کنید بلکه با بیان چند جمله ساده می توانید در مشتریان خود حس وفاداری را در بحران های اقتصادی بیدار کرده و مشتریان فعلیتان را حفظ کنید….

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.