برای یک بازاریابی موفق، از خود به خوبی یاد نمایید!

برای انجام یک بازاریابی موفق، عوامل مختلفی می تواند تاثیرگذار باشد. در سایت آقای بازاریاب مطلبی با عنوان “ بازاریابی را با اعتماد به نفس تجربه کنید! ” را با شما همراهان گرامی به اشتراک گذاشتیم.

در این مطلب نیز قصد داریم به عامل مهم دیگری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

از خود به خوبی یاد کنید

اگر شما یک بازاریاب هستید، و علاقه دارید تا در بازاریابی موفق شوید لازم است از خود به خوبی یاد کنید. از خود به خوبی یاد کردن به معنای خودشیفتگی نیست. در واقع منظور ما این است که با خود صادق و روراست باشید. به همین دلیل نیاز است که ویژگی های خوب خود و همچنین خصایص منفی خود را در کنار هم در نظر بگیرد. این حالت همان داشتن تفکر مثبت است. برای بازاریابی موفق نیازمند این هستید که تفکر مثبت داشته باشید. اما، تفکر مثبت به معنای ندیدن بدی ها یا واقعیت ها نیست!

نگرش کلی و جزیی توامان داشته باشید

به عنوان یک بازاریاب همه خصوصیات خود را ببینید؛ هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی. اما خود را سرزنش نکنید و از خود به خوبی یاد کنید و در جهت رفع نقایص خود بکوشید. برای انجام یک بازاریابی موفق نیاز است که ابتدا یک نگرش کلی نسبت به خود داشته باشید. سپس اگر شخصیت فعلی خودتان را قبول ندارید، دست به کار شوید و وارد نگرش جزیی شوید. ابتدا بر روی نکته های مثبت خود کار کنید و تلاش کنید نکات مثبت خود را ارتقا و بهبود بخشید. سپس بر روی نقاط منفی خود تمرکز کنید و تلاش کنید نقاط منفی را از بین ببرید.

در بسیاری مواقع بازاریابی ها با شکست موجه می شود زیرا بازاریابان درست برعکس حالت بالا عمل می کنند. آن ها ابتدا بر روی تقاط منفی خود تمرکز می کنند و به جای رفع آن ها، تنها تمرکزی دیوانه وار را انجام می دهند تا جایی که دیگر نمی توانند از خود به خوبی یاد کنند و در نهایت اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. زمانی که بازاریابی اعتماد به نفس نداشته باشد بدون شک نمی تواند فعالیت حرفه ایی خوبی هم داشته باشد. این تفکر پوسیده را دور بریزید! یادتان باشد اگر شما، نقطه ضعف و کاستی دارید در مقابل این نقطه ضعف بدون شک ویژگی های مثبت هم دارید. به عنوان نمونه: شما ممکن است نتوانید به خوبی منظور خود را منتقل کنید (نقطه ضعف) ولی، زبان دارید (ویژگی مثبت) بنابر این تلاش کنید با به خوبی یاد کردن از خود بازاریابی خود را نیز بهبود ببخشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید