Skip to main content

بازاریابی مشتری مدار در سه گام

اگر تا به حال دنبال این موضوع بوده اید که چگونه بازاریابی خود را مشتری مدار کنید با سه گام این مسئله حل است!!!خب در ابتدا ممکن است فکر کنید چگونه یک بازاریابی رنگ و رو رفته را به بازاریابی مشتری مدار تبدیل کنم و تنها با سه گام هم این کار را عملی کنم؟ البته شاید ظاهر قضیه کمی پیچیده و محال باشد اما، در عمل شما با این نوع بازاریابی واقعا فاصله ایی ندارید… به شرط این که همت کنید و این سه گام را مو به مو انجام دهید!

سه گام بردارید!!!

  1. ابتدا تمام مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید و سپس کمی این کار را دقیق تر انجام دهید. مثلا مشتریان بالفعل و بالقوه، و سپس بازارهای اصلی و فرعی را نیز دسته بندی کنید. این کار به شما کمک می کند تا برای ایجاد آمیخته ی بازار بسیار دقیق عمل کرده باشید.
  2. تمام هدفتان را رضایت مشتری قرار دهید. هر وظیفه ایی که انجام می دهید و هر کاری را که در فعالیت بازاریابی خود قصد انجام آن را دارید به این شکل و با این محتوا تحلیل کنید که آیا در انجام آن رضایت مشتری من تامین می شود یا خیر؟ در واقع ایجاد چنین حسی در مشتری به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های بازاریابی محسوب می گردد.
  3. یک بردار رسم کنید. بله تعجب نکنید بردار فقط در ریاضی کاربرد ندارد. بردار در علم بازار هم به کار شما خواهد آمد! اگر یادتان باشد گفتیم هر کاری را برای رضایت مشتری انجام دهید اما عوامل دیگر هم مهم است. بر روی بردار خروجی را رضایت مشتری قرار دهید و سپس فاکتور هایی مانند فروش بیشتر، سود و سهم بازار را بر روی بردار رسم کنید. تلاش کنید رابطه ایی را بین این عوامل ایجاد کنید که علاوه بر کسب آن ها در نهایت با رضایت مشتری یک مجموعه ی منحصر به فرد را در بازار برای شما رقم بزند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!