بازاریابی-مستقیم-(-Direct-mail-marketing-), بزاززاده

بازاریابی مستقیم ( Direct mail marketing )

بازاریابی مستقیم عبارت است از استفاده از کانال های مستقیم – مصرف کننده به منظور دست یابی و ارسال کالا ها و خدمات به مشتری ها بدون واسطه های بازاریابی.

این کانال ها دربرگیرنده ی پست مستقیم است، و شامل:

  • کالا نماها
  • بازاریابی تلفنی
  • تلویزیون تعاملی
  • کیوسک ها
  • وب گاه ها 
  • و دستگاه های همراه است.

بازاریابی مستقیم ( Direct mail marketing )

بازاریاب های مستقیم به دنبال پاسخ قابل اندازه گیری هستند، که می توان به سفارش دریافتی از مشتری از طریق بازاریابی سفارش مستقیم اشاره کرد. بسیاری از موسسه ها به منظور ایجاد روابط بلندمدت با مشتری از طریق ارسال کارت های تولد، اطلاعات، هدایای کوچک و یا جوایز وفاداری برای تقویت ارتباطات در طول زمان، از بازاریابی مستقیم استفاده می کنند.

بیشتر بازاریاب ها در واکنش به هزینه های بالا و روزافزون دست یابی به بازارهای کسب و کار از طریق نیروی فروش، به سمت بازاریابی مستقیم متمایل شده اند. امروزه شرکت ها سالیانه ۱۶۱ میلیارد دلار صرف بازاریابی مستقیم می کنند، که ۳/۱۰ % تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. فروش مستقیم دربرگیرنده ی فروش به بازار مصرفی ۵۳ %، بازاریابی صنعتی ۲۷ % و جمع آور اعانه ۲۰ % است.

زیر مجموعه های بازاریابی مستقیم:

بازاریابی کالانمایی ( Catalog Marketing )به چه معناست؟

در بازاریابی کالانمایی ممکن است شرکت ها، کالانما های مجموعه ی کالا های خود، کالانماهای خاص، کالا های مصرفی و کالانما های کالا های صنعتی را به شکل چاپی و گاه به شکل لوح فشرده، ویدیو، یا برخط ارسال دارند. شرکت جی سی پنی کالانما های کالاهای عمومی را برای مصرف کننده ها ارسال می کند، به عنوان مثال: شرکت ایکیا کالانما های مبلمان را برای مصرف کننده ها می فرستد. شرکت گرینر کالانما های کالا های صنعتی و تجهیزات اداری را برای کسب و کار ها ارسال می دارد. بسیاری از بازاریاب های مستقیم به این نتیجه رسیده اند که ترکیب کالانما های خوب می تواند شیوه ای اثربخش برای فروش باشد. کالانما ها کسب و کار عظیمی هستند، به طوری که ۷۱ % از مصرف کنند های آمریکایی از خانه های خود با استفاده از کالانما از طریق تلفن، پست و اینترنت اقدام به خرید می کنند.

بازاریابی تلفنی ( Tele Marketing )به چه معناست؟

بازاریابی تلفنی عبارت است از استفاده از تلفن و مراکز تماس به منظور جذب مشتری های احتمالی و فروش به مشتری های فعلی و ارائه ی خدمات از طریق اخذ سفارش ها و پاسخ به سوالات. شرکت ها از مراکز تماس برای بازاریابی تلفنی درونی ( دریافت مکالمه های مشتری ها) و بازاریابی تلفنی بیرونی ( تماس تلفنی با مشتری های احتمالی ) استفاده می کنند. بازاریابی تلفنی اثربخش بستگی به انتخاب بازاریاب های تلفنی مناسب، آموزش خوب آن ها و فراهم کردن تشویق های عملکردی دارد.

اگرچه بازاریابی تلفنی ابزاری مهم در بازاریابی مستقیم به شمار می رود، اما ماهیت گه گاه مداخله گرانه اش باعث شد که کمیسیون تجارت مرکزی امکاناتی را در نظر بگیرد که به موجب آن، افراد بتوانند مانع تماس دیگران شوند. در چهار سال اول، بالغ بر ۱۴۰ میلیون مصرف کننده آمریکایی با استفاده از این امکانات مانع تماس بازاریاب های تلفنی با منازل خود شدند. فقط سازمان های سیاسی، موسسه های خیریه، محققان تلفنی، یا موسسه هایی که در حال حاضر با مشتری های خود روابطی دارند، از این قاعده مستثنا هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید