بازاریابی مد دقیقاً چیست و شامل چه مواردی است؟ بازاریاب مد کیست ؟ بازاریابی مُد (fashion marketing) و مدیریت بازاریابی مد، فعالیت تبلیغاتی برند ها و محصولات مد به مشتریان بالقوه است. مانند هر گونه بازاریابی دیگر، شما باید ترجیحات مخاطبان مختلف را مطالعه کنید و راه های خلاقانه ای برای ارائه محصولات به شیوه ای بکار گیرید تا مشتریان را ترغیب به خرید کنند.

بازاریابی و مدیریت مد

بازاریابی و مدیریت مد به دلیل سرعت سریع صنعت مد منحصر به فرد است. در حالی که شما ممکن است قادر به اجرای کمپین های بازاریابی مشابه برای چندین سال در صنایع دیگر باشید. در صنعت مد چرخه بسیار کوتاه حرکت می کند، بنابراین بازاریابان مد باید با آخرین روند و به طور مداوم راه های خلاقانه برای تبلیغ جدیدترین محصولات آشنا باشند. بازاریابان مد باید خلاق باشند و با مشتریان هدف خود هماهنگ شوند، در حالی که در سمت کسب و کار مد با هدف هدایت به فروش و سود نیز تمرکز کنند. اگر بازاریابی مد با رویکرد خلاقانه با نیازها و خواسته های مشتریان در صنعت مد به خوبی انجام شود، سود مورد نظر حاصل می شود.

چگونگی بازاریابی بر طراحی تاثیرگذار است

اگر چه یک بازاریاب مد یک طراح مد نیست، بازاریابان مد هنوز هم بر محصولات و طرح های یک برند مد اثر می گذارند. بازاریاب مد می داند روند مد و تاثیر کسب و کار شان در صنعت مد چیست. پر فروش ترین سبک ها کدامند؟ کدامیک از سبک ها مهم نیستند؟ بازاریابی مد فقط در مورد ترویج کار طراحان مد نیست، بلکه می تواند بر طراحی بر اساس عملکرد تجاری و روند بازار تأثیرگذار باشد.

بازاریاب مد چه کاری انجام می دهد ؟

یک مدیر بازاریابی مد، کلاه های بسیاری را می پوشاند. یک بازاریاب مد روزانه چه کاری را انجام می دهد؟ تحقیقات بازار و برنامه ریزی رسانه ای، و همچنینبرندسازی، نمایش محصول، آگهی خلاق و عکاسی همه زیر نظر بازاریابی مد صورت می پذیرد. بازاریابان مد نیز ممکن است با روابط عمومی درگیر شوند. چندین مسئولیت کلیدی یک بازاریاب مد، می تواند موارد زیر باشد :

  • تحقیقات بازار و تحلیل آن

دانستن اینکه شما در حال فروش هستید اولین گام حیاتی در هر نوع بازاریابی است. بازاریابان مد باید بتوانند تحقیقات کیفی و کمی را به روند مد و زندگی و رفتار افرادی که ممکن است محصولات مد را خریداری کنند، انجام دهند. تحقیقات بازار برای تصمیم گیری های مهم در مورد طراحی مد و فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

  • طراحی و توسعه برند

بازاریابان مد، با ایجاد داستانی در پشت نام تجاری شناخته شده اند که با مشتریان می توانند شخصا ارتباط برقرار کنند و آنها را با پوشیدن طرح ها ببینند. لوگوها، کپی و تصاویر همه باید با تصویر و سبک زندگی که برند مد نشان می دهد و ارتباط شخصی با مشتریان هدف ایجاد کند، یکنواخت باقی بماند.

  • توسعه و مدیریت کمپین های تبلیغاتی

بازاریابان مد، در کنار تحقیقات بازار از خلاقیت خود استفاده می کنند تا آگهی های قانع کننده ای برای مخاطبان مورد نظر ایجاد نمایند تا پیام مشخصی را ارسال نماید. آنها همچنین برنامه ریزی رسانه ها را برای تعیین پخش برنامه های تبلیغاتی مدیریت می کنند. این ممکن است شامل تبلیغات در روزنامه ها و مجلات، در تلویزیون و در قالب های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی باشد.

  • قیمت گذاری و توزیع در صنعت مد

تصمیم گیری های قیمت گذاری و توزیع نیز بخشی از بازاریابی در صنعت مد است. این شامل تحقیق و تجزیه و تحلیل نحوه فروش محصولات در کانال های توزیع خرده فروشی و آنلاین و تعیین قیمت و فروش محصولات مد و هدف آن، به حداکثر رساندن سود است.

چطور به یک بازاریاب مد تبدیل شویم ؟

برای تبدیل شدن به یک بازاریاب مد، مدرکی در این زمینه معمولا برای موقعیت های سطح ابتدایی لازم است. بازاریابان مد معمولاً مدرک کارشناسی لیسانس در بازاریابی مد (این مدرک در حال حاضر در این ایران به صورت آکادمیک ارائه نمی گردد) و همچنین یک مدرک بالاتر در بازاریابی مد، دارند. در اغلب موارد، داشتن تجربه یا کارآموزی، نامزدهای شغل بازاریابی در صنعت مد را جذابتر می کند، بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند معمولاً بر اساس تجربه به این سمت می آیند.

چه کسی مناسب این شغل است ؟

بازاریابی مد خلاقیت در مد و تیزهوشی در کسب و کار است. نامزدها برای موقعیت های بازاریابی مد باید آماده باشند تا از مهارت های کمی و کیفی برای یادگیری در مورد مخاطبان هدف و ایجاد راه های خلاقانه برای فروش استفاده کنند. بازاریابان خوب مد، خلاق هستند، تا برای یک چالش، و کار در یک محیط پر تلاطم شروع به کار کنند.

تهیه و تدوین : واحد تامین محتوا

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.