چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

امروزه شیوه های بازاریابی کاملا تغییر پیدا کرده است. یکی از روش های موثر در بازاریابی استفاده از بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا به طور خلاصه: به معنای تولید محتوای ارزشمند، مخاطب پسند و با کیفیت است که امکان شناسایی آن توسط موتور های جستجوگر وجود داشته باشد.

با توجه به این تعریف هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون محتوا و بازاریابی محتوا موفق شود اما، یک محتوای خوب باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند مخاطبان مختلف را جذب نماید؟ و در عین حال به فعالیت های بازاریابی شرکت یا سازمان جهتی نوین ببخشد؟

محتوا باید ارزش خواندن داشته باشد!

حتما این جمله را شنیده اید که هر مطلبی ارزش خواندن ندارد! برای این که بازاریابی موفقی داشته باشیم باید بدانیم که محتوا هایی باید تولید گردد که برای مخاطبان جذاب باشد. اگر مخاطبی با محتوایی روبرو شود که  جذابیت لازم را ندارد یا با حوزه کاری و نام تجاری شما بی ارتباط است به بازاریابی محتوا به هیچ وجه نمی تواند فعالیت های بازاریابی را در شرکت و سازمان شما متحول کند.

محتوا باید متناسب با الگوریتم های موتور های جستجو باشد!

هر محتوای تولیدی به ارتقا جایگاه برند شما در گوگل کمک نمی کند! بلکه محتوا های با کیفیت و با رعایت قوانین سئو می توانند بر ارتقا بازاریابی محتوا موثر باشند. موتور های جستجوگر گوگل تنها به محتوای های با کیفیت توجه می کنند و بر همین اساس رتبه بندی های لازم را انجام می دهند.

 تاثیر تصاویر بر بهبود بازاریابی محتوا..

محتوای تولید شده با درج تصاویر، بهتر می تواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. تصاویر مانند زبان محتوای شما هستند. محتوای تولید شده باید دارای زبان گویا و قابل فهم باشد. محتوا هایی که تصویری در آن ها وجود ندارد کسل کننده هستند. ضمن اینکه چنین محتوا هایی زیبایی بصری نیز نخواهند داشت.

کلیپ های جذاب بخشی مهم در تولید محتوا

بازاریابی محتوا تنها نوشتن مطلب نیست! چنین بازاریابی ایی دامنه ایی گسترده دارد. ساخت کلیپ های مفید که دارای اطلاعات خوب علمی و مرتبط با حوزه کسب و کار شما  باشد تاثیر قابل ملاحظه ایی بر ارتقا بازاریابی محتوا دارد.

با توجه به تمام این دلایل می توان نتیجه گیری کرد که بازاریابی محتوایی، شیوه ایی نوین در بازاریابی است که می تواند بر خلاف شیوه های سنتی بازاریابی، تاثیر بیشتری در جذب مشتریان داشته باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media