چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

امروزه شیوه های بازاریابی کاملا تغییر پیدا کرده است. یکی از روش های موثر در بازاریابی استفاده از بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا به طور خلاصه: به معنای تولید محتوای ارزشمند، مخاطب پسند و با کیفیت است که امکان شناسایی آن توسط موتور های جستجوگر وجود داشته باشد.

با توجه به این تعریف هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون محتوا و بازاریابی محتوا موفق شود اما، یک محتوای خوب باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند مخاطبان مختلف را جذب نماید؟ و در عین حال به فعالیت های بازاریابی شرکت یا سازمان جهتی نوین ببخشد؟

محتوا باید ارزش خواندن داشته باشد!

حتما این جمله را شنیده اید که هر مطلبی ارزش خواندن ندارد! برای این که بازاریابی موفقی داشته باشیم باید بدانیم که محتوا هایی باید تولید گردد که برای مخاطبان جذاب باشد. اگر مخاطبی با محتوایی روبرو شود که  جذابیت لازم را ندارد یا با حوزه کاری و نام تجاری شما بی ارتباط است به بازاریابی محتوا به هیچ وجه نمی تواند فعالیت های بازاریابی را در شرکت و سازمان شما متحول کند.

محتوا باید متناسب با الگوریتم های موتور های جستجو باشد!

هر محتوای تولیدی به ارتقا جایگاه برند شما در گوگل کمک نمی کند! بلکه محتوا های با کیفیت و با رعایت قوانین سئو می توانند بر ارتقا بازاریابی محتوا موثر باشند. موتور های جستجوگر گوگل تنها به محتوای های با کیفیت توجه می کنند و بر همین اساس رتبه بندی های لازم را انجام می دهند.

 تاثیر تصاویر بر بهبود بازاریابی محتوا..

محتوای تولید شده با درج تصاویر، بهتر می تواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. تصاویر مانند زبان محتوای شما هستند. محتوای تولید شده باید دارای زبان گویا و قابل فهم باشد. محتوا هایی که تصویری در آن ها وجود ندارد کسل کننده هستند. ضمن اینکه چنین محتوا هایی زیبایی بصری نیز نخواهند داشت.

کلیپ های جذاب بخشی مهم در تولید محتوا

بازاریابی محتوا تنها نوشتن مطلب نیست! چنین بازاریابی ایی دامنه ایی گسترده دارد. ساخت کلیپ های مفید که دارای اطلاعات خوب علمی و مرتبط با حوزه کسب و کار شما  باشد تاثیر قابل ملاحظه ایی بر ارتقا بازاریابی محتوا دارد.

با توجه به تمام این دلایل می توان نتیجه گیری کرد که بازاریابی محتوایی، شیوه ایی نوین در بازاریابی است که می تواند بر خلاف شیوه های سنتی بازاریابی، تاثیر بیشتری در جذب مشتریان داشته باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!