بازاریابی محتوا از چه زمانی شکل گرفته است؟

بازاریابی محتوا یکی از شیوه های بازاریابی است که از زمان های گذشته متداول بوده است. امروزه با حضور بازار های دیجیتال شیوه های بازاریابی محتوا  بیش از پیش متداول شده است و اهمیت آن بیشتر مورد توجه واقع شده است. شاید ابتدا پیدایش بازاریابی محتوا در حد محتواهای درج شده در مجله های مکتوب یا روزنامه ها بوده است اما، این شیوه امروزه وارد بازارهای دیجیتالی شده است. این مسئله بیان کننده این است که بازاریابی محتوا مفهوم جدیدی نیست اما شیوه پیاده سازی آن در بازار های آنلاین و آفلاین بسیار متفاوت تر است.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید؛

  • محتوا با توجه به بازار هدف تهیه شود.
  • محتوا ارزشمند باشد به طوری که ارزش نشر را داشته باشد.
  • با شیوه های ترویج محتوا در بستر های محتلف (آنلاین یا آفلاین) آشنا شوید.

یکی از موارد مهمی که در این نوع از بازاریابی باید به آن توجه شود این است که: در بازاریابی محتوا باید آگاهانه عمل نماییم، تا بتوانیم اعتماد مشتریان را  جلب کنیم و این اعتماد سبب فروش محصول یا خدمات گردد. اگر بخواهیم در حوزه نوشتاری این شیوه بازاریابی را دسته بندی کنیم می توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • بازاریابی ایمیلی
  • خبرنامه ها
  • مطالب و مقاله های منتشر شده در سایت و وبلاگ ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • مطالب منتشر شده در رسانه های اجتماعی
  • مقاله ها و گزارش های مفید

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به شدت دیداری هستند و به همین دلیل محتوا هایی که در آن منتشر می شود می تواند در فروش محصول و خدمات بسیاری از کسب و کار ها موفقیت ایجاد کنید.

  • اینفو گرافی (اطلاعات نگاشت)
  • کوت‌ گرافی (عکس ‌های دارای نقل‌ قول)
  • کمیک
  • ارائه اسلایدی
  • گیف ‌های متحرک

همان طور که در این مطلب به آن اشاره شد شیوه های نشر محتوا می تواند تاثیر شگرفی بر تاثیر گذاری بر مشتریان داشته باشد و این مسئله تنها با شناخت زیر شاخه های امکان دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media