بازاریابی فولک لوریک با نگاهی به جشن ها وکارناوال ها

بازاریابی فولک لوریک نوعی از بازاریابی است که با توجه به فرهنگ فولک لور کشور صورت می گیرد. فرهنگ فولک لور هر کشوری همان فرهنگ کوچه و بازار هر کشور می باشد که می تواند شامل جشن ها، بازی های بومی، زبان و گویش، لباس های محلی، هنر و ادبیات عامیانه شود.

بازاریابی فولک لوریک در هر کدام از بخش های ذکر شده می تواند گسترش یابد. اما جشن های محلی و بومی هر کشور قابلیت بالایی در اشاعه ی فرهنگ فولک لوریک هر کشور دارد. زیرا این نوع جشن ها می توانند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نمایند. بسیاری از کشور ها کارناوال های شادی برگزار می کنند. در این کارناوال ها معمولا جشن های بومی و ملی هر کشور به نمایش گذاشته می شود. گردشگران زیادی در سرتاسر دنیا تلاش می کنند برنامه ی سفر خود را با این جشن ها تطبیق دهند. این جشن ها با استفاده از بازاریابی فولک لوریک به جذب گردشگر می پردازند.

بازاریابی فولک لوریک با انواع جشن های ملی

کشور ایران جشن های ملی و فولک لوریک زیادی دارد. به عنوان مثال: ایرانیان ورود به تابستان یا ورود به بلندترین شب زمستان را جشن می گیرند. جشن هایی مانند جشن ورود به فصل بهار یا همان عید نوروز نیز یکی دیگر از جشن های ملی و فولک لوریک ایران است. جشن آخرین چهارشنبه سال یا جشن سیزده به در سیزدهمین روز بهار نیز نیز نمونه ی دیگری از این جشن ها است که قابلیت بازاریابی فولک لوریک را دارند.

تاثیر بازاریابی فولک لوریک بر درآمد زایی کشور

بازاریابی فولک لوریک بر پایه برگزاری جشن های یاد شده، می تواند علاوه بر ایجاد حس شادی در جامعه، نقش بسزایی در جذب گردشگر و در نهایت افزایش درآمد ارزی کشور داشته باشد. همان طور که می دانید کشور های خاورمیانه کشور هایی هستند که بیشتر درآمد های ارزی آن ها وابسته به منابع زیرزمینی آن ها می باشد. با استفاده از بازاریابی فولک لوریک در حوزه جشن های ملی و فولک لور کشور می توان این درآمد زایی را از منابع زیر زمینی به منابع نامریی هر کشور یا همان فرهنگ فولک لوریک هر کشور سوق داد.

بازاریابی فولک لوریک در ایران قابلیت گسترش زیادی دارد به گونه ایی که می توان به غیر از جشن ها در بقیه زیر بخش های ذکر شده در ابتدای متن نیز سرمایه گذاری کرد و شاهد رشد چشمگیر درآمد زایی کشور از این جهت باشیم. این شیوه ی جدید در بازاریابی که امروزه با عنوان بازاریابی فولک لوریک در حال گسترش است می تواند افقی روشن تر را پیش روی صنعت گردشگری کشور بگشاید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!