بازاریابی عشقه!!
- سلااام… سلام به همه…….
- چطوری علی جان؟؟ خوبی مهران؟؟؟ به به!! خانوم معصومی؟!! تعطیلات خوش گذشت؟!!
- سرماخوردگیت بهتر شد سعید جان…؟؟؟!!! به به چه تیپی زدی امروز فرهاد؟؟!!
- خوب…؟؟!! همه چی عالیه؟؟؟……….
از در که میاد تو، یه عالمه انرژی با خودش میاره… همه با دیدنش ناخودآگاه شاد میشن. انگار تا نیاد، روز کاریمون شروع نمیشه!! یه چیزی کمه!! توی شرکت، بچه های شوخ و شاد زیاد داریم اما اون یه چیز دیگه ست..!! انگار همیشه به یه منبع انرژی ۲۲۰ ولت وصله!! جالبه؛ ولی فکر کنم با همه بچه ها به یه اندازه صمیمی شده؛ از معاون تاااا آبدارچی.. خیلی خوبه که توی محبت کردنش فرق نمیذاره. همه عاشقشن.. و جالب تر اینه که اگه بگم اون چه سمتی توی شرکت داره، کسی باورش نمیشه!!
-
اون آقای رئیسه!!!
البته خودش میگه منو رئیس خطاب نکنین. میگه منم مثل همه یه کارمندم؛ فقط وظیفه ام مدیریت پتانسیل این شرکته؛ و اون پتانسیل، شما کارمندها و خصوصا بازاریاب های این شرکت هستید. با اینکه چند ماهیه وارد شرکتمون شده، اما خیلی زود تغییرات احساس شد. با شادی و انرژی که به ما القا میکرد، بازاریابی و فروش محصولاتمون، رشد بی سابقه ای داشت.
خودش هم قبلا تو کار بازاریابی بوده؛ واسه همین خیلی خوب ما رو درک میکنه… به همه، صرفنظر از مقام و موقعیتشون محبت میکنه. خوب یادمه وقتی آبدارچی شرکت چند روزی توی بیمارستان بستری شده بود، همه بچه ها رو جمع کرد و با گل و شیرینی رفتیم عیادتش. بنده خدا خیلی خوشحال شد و البته انگار زودتر هم خوب شد!!
هر ماه یه جلسه به قول خودش خودمونی، با بازاریاب های شرکت داره و گزارش کار و انتقادات و پیشنهادات بچه ها رو با جون و دل گوش میکنه و در جهت رفع مشکلات، همه ی سعیشو میکنه. البته ناگفته نمونه، به وقتش هم جدی میشه. اگه کسی بخواد از زیر کار در بره و کم کاری کنه. از تنبلی و بد خلقی خیلی دلخور میشه؛ اما انصافا بچه ها هم اینقدر دوستش دارن که طاقت دیدن ناراحتیشو ندارن و هیچ وقت از کارشون کم نمیذارن.
همیشه به ما میگه: بچه ها بازاریابی عشقه..!! با محبت کردن، به این عشق قشنگ پر و بال بدین.. نه فقط به مشتری ها، بلکه به همه انسانها، خالصانه و بی ادعا محبت کنین و بعد منتظر معجزات این عشق باشید… و بعد این جمله معروف رو زیر لب زمزمه میکنه:
” اگر میخواهید دیگران همراه و هم کیش شما باشند باید صمیمانه و در نهایت اخلاص به آنها مهر بورزید….”
-
دیل کارنگی در کتاب آئین دوست یابیش مینویسه:
“این جمله را هرگز فراموش نکنید: اگر حقیقتا به دیگران علاقه مند شوید، در مدت دو ماه چنان دوست پیدا می کنید که اگر دو سال تلاش می کردید تا سایرین را به خود علاقه مند کنید، اینقدر موفق نمی شدید. برای اینکه بین مردم محبوبیت پیدا کنیم نباید دست از زحمت کشیدن برداریم. چند وقتی است که من در دفترچه تلفن خود روز تولد دوستانم را یادداشت می کنم. این اطلاعات را خیلی آسان به دست آوردم وبه راههای مختلف از آنها روز تولدشان را پرسیدم و یاداشت کردم. وقتی روز تولدشان فرا میرسد برای آنها پیغام تبریک میفرستم. با این کار چنان حیرتی در آنها به وجود می آید که توصیف ناپذیر است. خود شما دوست ندارید که در دل اشخاص نسبت به خودتان مهر و محبت به وجود آورید ؟ پس باید همه را با آغوش باز مورد استقبال قرار دهید. با لحنی گرم و شوق فراوان….”
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده