Skip to main content

بازاریابی را با هوشیاری کامل و با چشمانی باز، بهتر تجربه کنید!

بازاریابی را با هوشیاری کامل و با چشمانی باز، بهتر تجربه کنید!

دنیای فروش دنیای عجیبی است زیرا آن طور که از دور به نظر می رسد، فروش کار راحتی نیست. برای موفقیت در فروش باید بتوان بازاریابی موفقی را تجربه کرد به صورتی که در فعالیت بازاریابی، شخص بازاریاب باید چشم خود را بر تمام مسایل باز نگاه دارد تا بتوانند تمام جوانب را مشاهده کند و به تجزیه و تحلیل آن بپردازد. این حالت بدین معناست که همان طور که در خرید تلویزیون کتاب راهنمای آن را هم طلب می کنیم باید بدانیم بازاریابی نیز فعالیتی است که کتاب راهنمای مخصوص به خود را دارد و آن کتاب راهنما می تواند تجربه شخص بازاریاب و یا تجربه ی سایر بازاریابان در محیط های مختلف باشد.

بهترین کار برای این که چشمان بازی در بازاریابی داشته باشد این است که دفتری را برای خود تهیه کنید و هر تجربه ای که در محیط های واقعی کار به دست می آورید را در آن یادداشت کنید. پس از تهیه چنین دفتری آن را به گوشه ایی نیندازید زیرا، تجربه و تکرار در فرایند بازاریابی مکمل یکدیگر هستند به همین علت یکی از مفیدترین فعالیت های بازاریاب پس از تهیه چنین دفتری این است که در زمان های بیکاری خود به مرور آن بپردازد. بازاریابی به چشمان بازی نیازمند است که تکرار و مرور تجربه ها به تقویت قدرت بینایی آن کمک خواهد کرد!

در گذشته بازاریابی معنای خوبی نداشت. حتی در فیلم ها و یا کتاب ها، آن را بار منفی به کار می بردند اما، امروزه بازاریابی در حکم رهبر و پیشوای فعالیت های فروش است. بازاریاب شخصی است که با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند فروش را متحول کند در فعالیت بازاریابی، بازاریاب با بقیه کارکنان برابر است و مانند بقیه کارکنان شخصی بالا دست خود را دارد اما، از جهت دیگر او یکی از افراد اول در فعالیت فروش است.

اگر مانند فعالیت بازاریابی در هر شغلی که هستیم این گونه عمل کنیم بهتر می توانیم با شغل و همکاران خود کنار بیایم و احساس رضایت کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!