بازاریابی-را-رنگ-کنید….., بزاززاده

بازاریابی را رنگ کنید…..

بازاریابی را رنگ کنید…..

با ورود به هزاره سوم و شدت گرفتن رقابت در دنیای تجارت، دوره جدیدی در فعالیت های بازاریابی شکل گرفته است. ایده های جدیدی در فعالیت بازاریای ظهور کرده و ساختار بازارهای جهانی تغییر کرده است، شیوه های جدید بازاریابی جای روش های سنتی را گرفته و علم بازاریابی با نگرشی نو شروع به تسخیر بازارهای جهانی نموده است.

فعالیت های تجاری در بازار های رقابتی امروز نیازمند ارتباطی قوی با خریداران می باشد، هر خریدار دارای نیاز ها و خواسته ها، عادت ها، پیشنه های فرهنگی متفاوت و ویژگی های روانی خاص است. یک مدیر بازاریابی برای موفقیت در دنیای تجارت باید اطلاعات به هنگامی را از بازار هدف داشته باشد. یکی از مهمترین مباحث در علم بازاریابی نوین بررسی رنگ ها در فرهنگ های مختلف و تاثیر آن ها بر فروش می باشد، این مبحث جذاب امروزه باعث پیوند علم بازاریابی با دنیای روانشناسی شده است.

رنگ در دنیای تجارت محسوس ترین عنصری است که توجه هر خریداری را به خود جلب می کند، یک رنگ مناسب با توجه به فرهنگ بازار های هدف می تواند روح یک خریدار را نسبت به یک کالا یا برندی خاص و یا حتی یک فروشگاه محبوس کند.شاید اگر رنگ ها را در دنیای بازاریابی و تجارت لغو کنیم تجارتی کسل کننده و خالی از هیجان را داشته باشیم. کاتلر معتقد است که بازاریابی فرآیندی اجتماعی و مدیریتی است که بدان وسیله افراد می توانند از طریق تولید و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، خواسته های خود را برآورده  سازند. بسیاری از رنگ ها در فرهنگ های مختلف دارای معانی متفاوتی می باشند. برای ملموس شدن مطلب به این تحقیقات توجه کنید:

با توجه به تحقیقاتی که تا به امروز در علم بازاریابی و فروش صورت گرفته است می توان نتیجه گرفت که؛ رنگ آبی در طراحی فروشگاه ها نسبت به رنگ قرمز می تواند فروش را افزایش دهد، با توجه به تحقیقات صورت گرفته در بسیاری از فرهنگ ها رنگ آبی تمایل به خرید را افزایش می دهد و مانع از به تعویق انداختن آن می گردد. در فروشگاه های مشهور مد در جهان می توان رنگ آبی را به وفور مشاهده کرد زیرا، این رنگ ارزیابی مثبت مشتری ها را به دنبال دارد و احتمال خرید را از فروشگاه های مشهور مد افزایش می دهد. در حالت کلی برای یک فروش موفق باید از رنگ های سرد در طراحی فروشگاه ها بهره برد زیرا، این گونه رنگ ها خاصیت آرام بخشی بیشتری را نسبت به رنگ های گرم دارند.

یک بازاریاب موفق برای این که بتواند فروش بیشتری را داشته باشد همواره باید بین علم بازاریابی و روانشناسی ارتباط  مناسبی را ایجاد کند. دنیای تجارت امروزه بسیار پیچیده و متلاطم گشته است، بسیاری از برند های مشهور در سرتاسر جهان با داشتن کادر حرفه ایی بازاریابی خود و با توجه به روانشناسی رنگ ها توانسته اند به راحتی فروش بیشتری را از تجارت جهانی مد نصیب خود کنند.

در بسیاری از مواقع قضاوت خریدار نسبت به کیفیت محصول یا خدمات تحت تاثیر رنگ ها قرا می گیرد، رنگ می تواند در ارزیابی خریدار ها از کیفیت اثرگذار باشد، امروزه بسته بندی غذا ها در کارخانه های مختلف با توجه به رنگ ها و تاثیر آن ها در بازاریابی محصول های غذایی صورت می گیرد. یک رنگ مناسب می تواند حتی مزه یک ماده غذایی را در ذهن خریدار تداعی کند و بر بازاریابی و فروش اثرگذار باشد. در خیلی از مواقع کیفیت کالا هایی چون گوجه فرنگی و مرکبات را با رنگ آن ها ارزیابی می کنیم.

بازاریاب های موفق باید بتوانند بازاریابی را رنگ کنند و ذهن خریدار ها را به تسخیر در آورند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

96 دیدگاه روشن بازاریابی را رنگ کنید…..

  • Avatar

    باسلام خدمت شما،
    کاملاً مطلبتون رو تایید میکنم،چونکه واقعا همینطوره و این رنگ و لعاب مناسب که باعث میشه جذب یک محصول یا
    کالا بشیم.

    با تشکر از زحمات شما

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به جناب عابدی بزرگوار…
      مایه خرسندی بنده است که مطلب را تایید می فرمایید
      با سپاس فراوان از شما

  • Avatar
    شهرام عزیزیان صومعه

    سلام و تشکر از مطلب خوب و مفیدتان

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت شما همراه همیشگی
      از توجه شما بی نهایت سپاسگزارم
      موفق باشید

  • Avatar
    روح الله رفعتی

    سلام
    بسیار عالی
    همیشه فکر میکردم رنگهای گرم باعث افزایش فروش میشوند.
    سپاس

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای رفعتی ….
      بله معمولا این گونه تصور می شود که رنگ های گرم در جذب مشتری تاثیر گذار تر بوده است اما رنگ های سرد اثر گذارند. ..
      با سپاس از لطف شما

  • Avatar
    محمد رضا انصاری

    باسلام وخسته نباشید مطلبتون جالب بود باتشکر

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای انصاری. ..
      مایه مباهات بنده است که مطلب برای شما جالب بوده است.
      زنده باشید

  • Avatar
    پریسا جوانی

    باسلام خدمت شما
    مطالبتون خیلی جذاب و عالی بود به نظر من اکثر افراد هنگام خرید در درجه اول جذب ظاهر محصول میشوند پس بازاریابی رنگ ها بی تاثیر نیست.
    با تشکر

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به پریسا خانم عزیزم. ..
      بله کاملا درست می فرمایید رنگ ها جادو می کنند…
      خوشحالم که مطلب را مطالعه فرمودید

  • Avatar
    سید ابراهیم طباطبایی نیا

    با سلام سر کار محترم خانم صابونچی مطالب ارزنده ای در خصوص رنگ ها تهیه وبه نگارش در آوردید امید است همواره موفق باشید

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت شما گرامی
      بسیار لطف فرمودید که مطلب را مطالعه کردید….
      این نظر لطف شما می باشد و برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه می کنند
      درپناه خدا سربلند باشید

  • Avatar
    الهام غفاری نژاد

    خیلی جالب و جذاب بود سپاس از مطالب مفیدتون .

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به الهام عزیز من….
      خوشحالم که مطلب برایتان جالب بوده….
      از زمانی که اختصاص داده اید بسیار سپاسگزارم

  • Avatar

    درود بر شما،
    به نكته ي مهم و آموزنده اي اشاره نموديد و همان طور كه فرموديد توجه به رنگ مورد دل خواه مشتري در واقع به نوعي نوعي شخصي سازي است كه منجر به توليد مطابق با نظر مشتري ها مي شود و در نتيجه افزايش رضايت مشتري را در پي خواهد داشت.
    با سپاس

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای جعفری. …
      مباحث رنگ و تاثیر آن دربازار یابی محصول ها بسیار مهم است ….
      و مطا لبی که شما فرمودید مطلب بنده را نیز کامل کرد..
      اززمانی که اختصاص می دهید بسیار سپاسگزارم. ..
      موفق باشید

  • Avatar
    هاله خلیلیان

    سلام و درود بر خانم صابونچی بزرگوار..
    بسیار عالی و کاربردی.. ممنون از زحمات شما یار همیشگی مسترویزیتور…
    رنگ ها همواره جلوه گر احساسات درونی ما هستند.
    بنده هم فکر میکردم رنگهای گرم فروش رو بالاتر میبره اما حالا به این نتیجه میرسم که رنگهای سرد به دلیل حس آرامشی که ایجاد میکنه باعث میشه مشتری با تمرکز و آرامش، خرید خودش رو انجام بده… البته به کاربردن رنگهای گرم (مثل قرمز)در فروش بالاتر محصولات غذایی هم خیلی موثره..
    باز هم سپاس بیکران از مطالب ارزنده و پرمحتوای شما..
    شاد و پرانرژی باشید…

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به خانم خلیلیان عزیزم
      خوشحالم که مطلب را مطالعه فرمودید برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه کنند.
      مثل همیشه بنده را شرمنده کردید دوست عزیزم
      سپاس از لطف بی کران شما

  • Avatar
    پریوش رحمانی

    باسلام با تشکر از مطالب ارزشمند و بسیار عالیتون

  • Avatar
    سیده سکینه محمدی پیر محله

    با سلام و عرض ادب،ممنون از مطالب گرانقدرتان

  • Avatar
    طالبی (مهرکام پارس)

    با سلام و احترام
    به نکات خوبی اشاره فرمودید..
    یک بازاریاب خوب برای فروش بیشتر، نیازمند برقراری ارتباط مناسب بین علم بازاریابی و روانشناسی است.
    توجه به جاذبه های بصری که ساده ترین آنها بکارگیری رنگها می باشد، می تواند به موفقیت در فروش کمک کند.
    با تشکر از شما

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به آقای طالبی همراه همیشگی
      از تحلیل جنابعالی مچکرم
      از زمانی که اختصاص می دهید هم بی نهایت سپاسگزارم

  • Avatar

    سلام و عرض ادب
    دڕود بـــرشما.
    مطلب جالــــب و کاڕبردے بود.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای شرفی
      مایه خرسندی بنده است که مطلب برای شما جالب بوده است
      زنده باشید

  • Avatar

    سلام و عرض ادب.عالی بود.خسته نباشید

  • Avatar
    محمدحسین صدیقی

    با سلام
    ضمن تشکر از مطالب ارائه شده و همچنین از سایت بسیار با ارزش و تشکر از سرکار خانم صابونچی
    موفق باشید

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای صدیقی….
      از این که سایت خود را همراهی می کنید مچکرم
      موفق باشید

  • Avatar

    با سلام بسیار خوب بود
    تبلیغات ، پکینگ،نحوه نمایش و …. عناصر مهم در بازاریابی هستند و با روان شناسی رنگ خیلی بیشتر و بهتر میشه جلب مشتری کرد

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای محمد رضا. …
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص داده اید بی نهایت سپاسگزارم.
      پاینده باشید

  • Avatar
    فریبا مرادی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالبتون بسیار عالی و مفید هستند.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت فریبا خانم عزیز. …..
      از لطف شما سپاسگزارم
      موفق باشید

  • Avatar
    محمدرضا علی نژاد

    با سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار کاربردی بود . موفق و موید باشید

  • Avatar

    بسیار عالی

  • Avatar
    مهدي مرادپور

    از جمله يک بازاریاب موفق برای این که بتواند فروش بیشتری را داشته باشد همواره باید بین علم بازاریابی و روانشناسی ارتباط مناسبی را ایجاد کند. واقعاً لذت بردم خيلي متشكرم

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای مراد پور….
      از این از خواندن مطلب لذت برده اید خوشحالم
      موفق و پیروز باشید

  • Avatar

    باعرض سلام و احترام
    ممنون از مطالب عالی و مفیدتون

  • Avatar
    سید مصطفی علوی

    با عرض سلام خدمت سرکار خانم مینا
    احتراماً، در مرحله ی اول تشکر میکنم از مطالب زیبا و آموزنده ی شما هر چند میدانم امکان اراءه مطالب بیشتر وجود ندارد ولی لازم است مطالب و تحقیقات همانند مطالب یک روحانی بر سر منبر مداوم و ادامه دار باشد در خصوص شناسایی رنگ و بعد روانشناسی مستلزم راهنمایی بیشتر بازار یابان و هدایت افکار مدیران و راهنمایی به شناسایی رنگها در سایتهای مرتبط می باشد، به عنوان مثال در خصوص رنگ آبی در فرهنگ ما نماد بهشت و معنویت است، رنگی آسمانی و فرا زمینی، به همین دلیل از این رنگ برای گنبد مساجد و کاشیکاری استفاده می‌شود. این رنگ القا کننده آرامش است، در فضای وب بیشتر برای وب سایت‌های تجاری از آبی تیره استفاده می‌شود.آبی روشن شادابی و طراوت را القا می‌کند و رنگی صمیمی است، اما آبی تیره جدی‌تر به نظر می‌رسد.طیف‌های گوناگون آبی می‌تواند اثر متفاوتی بر بیننده بگذارد، برای مثال آبی روشن حس آرامش و سکون و صمیمیت را به بیننده می‌دهد و طیف‌های تیره آن سنگین و جدی‌تر است.استفاده از قرمز خالص باعث جلب توجه می‌شود و بسیار پر انرژی است و در طیف‌های تیره‌تر آن رنگی شیک و سنگین است. این رنگ باعث تحریک اشت‌ها می‌شود، بنابراین مناسب‌ترین رنگ برای وب سایت‌های مواد غذایی است و … به هر حال بسیار ممنون از کوشش و زحمت جنابعالی در زمینه های بازاریابی و راهنمایی دوستان .

    قرمز نماد عشق است و سفید نماد پاکی، از ترکیب این دو رنگ صورتی بدست می‌آید که سمبل عشق پاک و معصومانه است که می‌توان از آن در سایت‌های کودکانه استفاده کرد.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای علوی همراه همیشگی سایت مستر ویزیتور. ..
      از توضیحات تکمیلی جنابعالی واقعا سپاسگزارم
      آن شاالله در نوشته های بعدی بیشتر به این مبحث جذاب خواهم پرداخت
      از زمانی که برای خواندن و تحلیل مطلب نیز صرف کردید کمال تشکر و سپاس گزاری را دارم
      در پناه خدا موفق باشید

  • Avatar
    مهسا ابراری

    با عرض سلام و ادب…مطالب بسیار کاربردی بود.

  • Avatar
    الهه خوش نژاد باقري

    سلام ممنون از مطلب خوبتون

  • Avatar
    امیر اعرابی

    باسلام و عرض ادب
    مقاله شما رو مطالعه نمودم، بسيار كاربردي و ارزنده بود. از شما كمال تشكر را دارم.

    باسپااس بيكران

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای اعرابی بزرگوار …
      برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه کنند….
      بی نهایت مچکرم

  • Avatar
    نسرین حسن زاده

    با سلام و احترام

    مطالب مفید بود ولی می توانستید بیشتر در مورد رنگها مثال بزنید.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به خانم نسرین بزرگوار
      از لطف شما سپاسگزارم

      با توجه به محدودیت های نوشتاری از نظر کارکتر ها در سایت آن شاالله در مطلب های بعدی توضیحات مفصل تری ارائه خواهد شد….
      زنده باشید

  • Avatar
    محسن ابباریکی

    مطالب جالب وقابل استفاده ای بود ممنون

  • Avatar

    با تشکر مطالب زیبا بود در دنیای امروز با توجه به رقابت شدید و افزایش روز افرون رقبا بازاریابی رنگی نقش بسیار مهمی در صحنه بازار دارد مهم درک و شناخت رنگها و کاربرد انها است و استفاده صحیح و درست انها میباشد.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت جنابعالی
      بله درست می فرمایید ….
      خوشحالم که مطلب را مطالعه فرمودید
      موفق باشید

  • Avatar
    نسرین نبی خانی

    سلام مطالبتون خیلی خوب بود ممنون

  • Avatar
    ساینا امیری

    با سلام و تشکر از مطلب خوبتون
    رنگ می تواند تاثیر عاطفی داشته باشد و احساسات و توجهات مشتریان را به خود جلب نماید.

  • Avatar
    عاطفه راه داده

    جالب بود مطلبتون . ممنون

  • Avatar
    محبوبه اصغری

    با سلام و قبولی طاعات عبادات
    رنگ تاثیر زیادی بر احساسات و جلب توجه مشتری دارد ،رنگ های شاد تاثیر بیشتری بر احساسات دارند و جلب توجه بیشتری دارند

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت محبوبه خانم عزیز
      طاعات شما نیز قبول باشد ان شاالله. …
      ممنونم که مطلب را مطالعه فرمودید

  • Avatar
    زهرا شکر زاده

    سلام وخسته نباشید
    مطالب بسیار آموزنده و مفید میباشد ممنون

  • Avatar
    عليرضا حيدري

    با سلام
    مطالبتون جالب بود
    ممنون

  • Avatar
    محمدحسین صدیقی

    با سلام
    مطالب بسیار ارزنده ارائه شده

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت همراه همیشگی سایت مستر ویزیتور
      پاینده باشید

  • Avatar
    الهه خوش نژاد باقري

    سلام ممنون بابت مطلب خوبتون

  • Avatar
    ملیحه فیضی پور

    باسلام
    بنظر من هم رنگ نقش بسیار مهمی دارد وتاثیر بسزایی در جلب مشتریان

  • Avatar
    فرزانه موربختیاری

    با سلام
    مطلب خوبی بود
    به نظر من هم رنگ نقش مهمی در جلب نظر مشتری داره
    خصوصا رنگ های شاد

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به خانم فرزانه عزیز
      سپاس از زمانی که اختصاص داده اید
      بسیار سپاسگزارم.

  • Avatar
    امیر اعرابی

    بسیار عالی

  • Avatar
    محمدحسین صدیقی

    سلام
    با تشکر از مطالب ارائه شده توسط سرکار خانم صابونچی
    موفق باشید

  • Avatar
    سیده فاطمه میرسعیدقاضی

    با عرض سلام و ادب ممنون از مطالب مفیدتان

  • Avatar
    سیده زهرا میرسعید قاضی

    با تشکر ازمطالبتون خیلی خوب بود

  • Avatar
    الهام غفاری نژاد

    مطلب جدید و مفیدی بود، با سپاس.

  • Avatar

    نیلوفر بخشی
    سلام
    ممنون از مطالبتون

  • Avatar

    باسلام و تشکر ازشما
    موضوعتون خیلی برام جالب بود تا حالا اینطوری به رنگها توجه نکرده بودم

  • Avatar

    عالي بود مطالبتون سپاس گزارم

  • Avatar
    محمدحسین صدیقی

    سلام
    مطالب ارائه شده بسیار مفید بود با تشکر از نویسنده محترم خانر صابونچی
    موفق باشید.

  • Avatar
    محمدعلی محمدزاده

    با سلام و احترام
    بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم واقعا راهکار ساده و کم هزینه ای برای افزایش فروش است عالی بود ممنون…

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای محمد زاده
      از زمانی که اختصاص داده اید بسیار سپاسگزارم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!