بازاریابی-را-به-برند-کوک-بزنید…., بزاززاده

بازاریابی را به برند کوک بزنید….

تجارت فقط دو وظیفه اساسی دارد: بازاریابی و نوآوری(پیتر دراکر)

بازاریابی را به برند کوک بزنید….

امروزه فعالیت های تجاری با سرعت فوق العاده ایی در حال رشد می باشند، نام های تجاری افزایش می یابند و نقش مصرف کننده ها در تمام دنیا اهمیت یافته است. در دنیای رقابتی امروز حیات و یا مرگ یک نام تجاری تنها وابسته به شرکت هایی نیست که آن ها را تولید می کنند، بلکه مصرف کننده های زیرک تصمیم می گیرند که یک نام تجاری در بازار باشد و یا آن نام را به تاریخ می سپارند. با توجه به این نکته که مصرف کننده امروزی بسیار تنوع طلب است، بنابر این محصول ها و یا خدمات تکراری را نمی خواهد و به دنبال کالا و یا خدمتی متمایز است.

یک بازاریاب حرفه ایی همواره باید تلاش کند تا مسیری متفاوت را انتخاب کند. این مسیر همیشه مانند یک جاده کوهستانی نیست، گاهی مثل یک جاده کویری ساده و بدون پیچ و خم است، اما این وظیفه ی بازاریاب است که بداند بازار یک صنعت از کدام جاده به سرزمین پیشرفت می رسد.

هنگامی که اولین بار تلفن وارد دنیای انسان ها شد، هیچ  گاه فکر نمی کردیم نبودنش ما را دچار دلهره کند…، شما امروز با تلفن های لمسی خود با مادر خودتان صحبت می کنید، ملاقات شغلی خود را با همکار خود هماهنگ می کنید، در اداره با تلفن خود بازیگوشی می کنید…! در جلسه ها سریع ایمیل خود را از طریق تلفن بررسی می کنید، در عصر یک روز جمعه همان تلفن شما را به دنیای موسیقی می برد، روزنامه های هر روز صبح را از تلفن خود می خوانید، مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال را از تلفن همراه خودتان تماشا می کنید،  در اینترنت وب گردی می کنید و یا حتی دستور یک غذای فوری را در شب جمعه برای یک مهمان ناخوانده از تلفن خود برمی دارید.

برای خیلی از مردم ایران دیگر تلویزیون وسیله مورد علاقه ایی برای اوقات فراغت نیست، امروزه هر ایرانی وقتی به خانه بر می گردد بر خلاف دهه شصت اول دکمه تلویزیون را نمی فشارد، بلکه ابتدا به تلفن لمسی خود نگاهی اجمالی  می کند و سپس به کار های شخصی خود می پردازد.

  • چه عاملی باعث شد تا  مردم دنیا این گونه عاشق تلفن لمسی شوند؟ به طوری که نبود یک خط تلفن دلهره آور شود؟

یک تولید کننده موفق به سرعت نیاز دارد و یک بازاریاب می تواند بهترین گزینه برای کمک به تولید کننده باشد. جاده طلایی موفقیت برای تولید کننده، در ارائه بهترین محصول خلاصه نمی شود بلکه یک بازاریاب می تواند به تولید کننده کمک کند تا سرعت بیشتری داشته باشد. مصرف کننده امروزی تمایل دارد در زمان حال زندگی کند و از آزادی بهره برد، آن ها انتظار دارند در مقابل مبلغی که پرداخت می کنند کالا و خدمتی با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند به بیان بهتر آن ها دوست دارند در لحظه زندگی کنند.

الوین تافلر یک جامعه شناس بود، او اعتقاد داشت:

” هرچه تجارت سرعت می یابد هر لحظه از زمان هم ارزش بیش تری پیدا می کند.”

نام های تجاری معروف دنیا مانند تویوتا به خوبی از این پیش بینی بهره می برند. استفاده از نوآوری در دنیای تجارت بسیار مهم است، اما قبل از آن بازاریاب باید فضا های خالی را ببیند. فضا های خالی همان مکان هایی هستند که انسان های دیگر نمی بینند. یک بازاریاب باید بهترین تمرین را فراموش کند، زیرا با تمرین بهتر می تواند مانند یک خیاط  حرفه ایی، ماهرانه بدوزد، اما هیچ گاه فضا های خالی بازار را نمی بیند و به یک کوک خلاق و نوآورنه نمی رسد.

  • بنابر این یک بازاریاب حرفه ایی باشید و  بازاریابی را به برند کوک بزنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

48 دیدگاه روشن بازاریابی را به برند کوک بزنید….

  • Avatar
    معصومه انوشه پور

    سلام و احترام ممنونم از مطالب ارزشمند تون

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت شما
      سپاس از لطف بی کران شما
      موفق باشید.

  • Avatar
    شهرام عزیزیان صومعه

    با سلام
    تشکر از مطلب خوب و مفیدتان . ممنون

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
      از لطف شما سپاس گزارم

  • Avatar
    حسین رامین

    با سلام
    شرکت هایی که در زمینه های تولید وفروش وبازاریابی خود نوآور وخلاق می باشند وخدمات بهتری به مشتری می دهند
    نامشان ماندگار وپایدار خواهد بود. متشکرم

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای رامین
      با سپاس از شما و نظر مفید شما که نوشته بنده را کامل کرد.
      موفق باشید

  • Avatar
    محمدجواد صفاری

    باسلام
    مطلب خوبی بود و واقعآ نام برند در بازاریابی امروزه نقش مهمی را ایفا می کند .

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای صفاری ….
      سپاس از زمانی که اختصاص داده اید

  • Avatar
    محمدحسین صدیقی

    بسمه تعالی
    با سلام
    با تشکر از مطالب ارائه شده و همچنین با تشکر از خانم جعفر صابونچی.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای صدیقی همراه همیشگی
      بی نهایت سپاسگزارم
      زنده باشید

  • Avatar
    مهدی جلایر

    با سلام و تشکر از مطلب خوبتون

  • Avatar

    Besiar Ali va jazabe

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به خانم رویا عزیز
      از لطف شما گرامی بسیار سپاسگزارم

  • Avatar
    سیدمحسن اینانلو

    باسلام
    مطالب مفیدی بود
    برای بدست اوردن یک برند خوب ، احترام به مشتریان وصادق بودن با انهاست

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای اینانلو
      سپاس از زمانی که به خواندن مطلب اختصاص دادید.
      موفق باشید
      باسپاس

  • Avatar

    درود بر همگي،
    همان طور كه بيان نموده ايد ارتباط خوب توليد كننده و بازاراياب منجر به رفع نياز به موقع و سريع مشتريان مي شود، كه البته اين ارتباط خوي مستلزم شناخت خوب بازار توسط بازارياب ها است تا بتواند با ارائه اطلاعات مفيد و سودمند و به موقع به توليدكننده بتواند در جهت رفع نياز مشتريان گام هاي سودمندي بردارند.
    با سپاس

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت آقای جعفری
      بله درست می فرمایید
      سپاسگزارم که مطلب را مطالعه فرمودید
      زنده باشید

  • Avatar
    هادی جنگجو

    سلام
    ممنون از وقتی که گذاشتید
    خیلی عالی و مفید

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای جنگو
      سپاس گزارم که مطلب را مطالعه فرمودید

  • Avatar

    با سلام نكته جالب و قابل توجه اي بود
    بازاریاب باید فضا های خالی را ببیند. فضا های خالی همان مکان هایی هستند که انسان های دیگر نمی بینند. یک بازاریاب باید بهترین تمرین را فراموش کند

  • Avatar
    مینا جعفر صابونچی

    با سلام و ادب خدمت شما
    مچکرم که مطلب را با دقت مطالعه می کنید. ….
    موفق باشید

  • Avatar
    پريزاد ضياءآبادي

    متشكرم

  • Avatar
    محمد رضا انصاری

    باسلام وخداقوت مطلبتون عالی بود

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به آقای انصاری
      سپاس از لطف بی کران شما
      موفق باشید

  • Avatar
    پریسا جوانی

    با سلام و ادب
    مطالب بسیار مفیدی بود ممنون

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به پریسا جان
      مچکرم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید.

  • Avatar
    الهه خوش نژاد باقري

    سلام مطلبتون عالي بود

  • Avatar

    با سلام و احترام
    مطلب بسیار خوبی بود.

  • Avatar
    محمد رضا شریفی

    با سلام و احترام خدمت شما
    تشکر از بابت مطلب خوبتون
    به نظر بنده یک برند خوب حاصل یک پروسه بازاریابی مناسب است
    چه بسیار برندهای زیادی که ایجاد میشن شاید ساز و کار مناسب هم داشته باشند و محصولی با کیفیت عرضه کنند ولی نتوانند اسم خودشون رو در بین مردم دهان به دهان بچرخانند در نهایت عودت محصولات و از ورشکستگی.
    وقتی ما بتونیم مشتری را تبدیل به خریدار بکنیم توانستیم پروسه زنجیره وار بازاریابی را تکمیل کنیم و اسم برند تجاری خودمون رو به معرفی می معرفی کنیم
    حرف از معرفی شد باید بگم لانچ کردن و معرفی درست و پر قدرت اولیه نام تجاری خیلی در بقای اون میتونه موثر باشه
    بازم ممنون از بابت اشاره مهمتون به برند که بازرترین مشخصه بازاریابی خوب رو به همراه داره.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای شریفی …..
      بسیار مچکرم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید
      بله درست می فرمایید تبدیل مشتری به خریدار بسیار مهم است و چرخه بازاریابی را کامل می کند
      به نظر بنده شناخت فضاهای خالی مناسب در یک صنعت به بازاریاب کمک می کند تا با ایجاد یک برند مناسب بتواند موفق تر عمل کند
      همچنین با توضیحات شما مطلب بنده نیز کامل شد و بر غنای آن افزوده گشت
      خوشحالم که مطلب را با دقت می خوانید و تحلیل می کنید
      زنده باشید

  • Avatar
    سید جلال شمس

    با تشکر از مطلب مفیدتان
    مثال تلفن همراه در این زمینه جالب بود

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای شمس
      از لطف جنابعالی بی نهایت سپاسگزارم

  • Avatar
    نوید رمضانی

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما
    باید بگم مطلب جالب و کاملا واقعی بود… به خصوص مثال تلفن همراه .

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و ادب خدمت آقای رمضانی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید
      از این که مطلب برای شما جالب بود خرسندم
      موفق باشید

  • Avatar
    محمدرضا علی نژاد

    با سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار جالبی بود و ما باید در سرعت پیشرفت تکنولوژی همگام و درست بهره ببریم
    با سپاس فراوان

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و احترام خدمت شما بزرگوار
      بله بنده نیز با گفته شما موافقم
      موفق باشید

  • Avatar

    با سلام …
    مطلب جالبی را بیان کردید
    و با مثال فوق العاده خود آن را کاملا ملموس کردید
    به خصوص جمله “بازاریابی را به برند کوک بزنید “برای من جالب بود

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام و احترام خدمت شکوفه عزیز. …
      این نظر لطف شماست ….
      خوشحالم مطلب مفید واقع گردیده
      با سپاس

  • Avatar
    مهسا جعفر صابونچی

    سلام خانم صابونچی مطلب شما بسیار خواندنی وعالی بود. ? ? ? موفق و پیروز باشید.

    • Avatar
      مینا جعفر صابونچی

      با سلام به شما عزیز گرامی
      لطف فرمودید که مطلب را مطالعه فرمودید
      موفق باشید

  • Avatar
    عليرضا شامي پور

    با سلام ممنون از مطلب خوب شما

  • Avatar
    امیر اعرابی

    با سلام ممنون از مطالب مفید و ارزنده شما.بسیار عااالی بود

  • Avatar
    سید مصطفی علوی

    باعرض سلام و احترام
    مطالب خیلی عالی است اما با توجه به محدودیت ها و فرصتهای کمی که در ایران در اختیار بازار یابان قرار گرفته امکان فعالیت مناصب به این شکل امکان پذیر نیست به امید روزهای تعالی سازمانها.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!