چگونه بازاریابی را به بهترین شکل انجام دهیم؟

هر بازاریابی نیازمند این است که، ابتدا بداند او فردی دارای عقل است…! ممکن است با خود بگویید مگر می شود نسبت به خود چنین تفکری نداشت؟ باید بگوییم بله، گاهی مواقع بازاریابان رفتار هایی از خود نشان می دهند که گویی احساس می کنند قدرت تعقل کافی ندارند و یا نمی توانند از پس موقعیت پیش آمده برآیند! هر انسانی با عقل و خرد متولد می شود و به مرور زمان می تواند با کار کردن بر روی این نعمت خدادادی درجه بیشتری از آن را کسب کند. اما، در حرفه بازاریابی به کار بستن عقل یعنی چه؟ چگونه می توان با این مواهب خدادادی از موقعیت های مختلف بازاریابی سربلند خارج شد؟

زمانی که بازاریابی با موقعیت های مختلفی روبرو می شود باید درایت به خرج دهد و با تفکر به هنگام بتواند از موقعیت های پیش رویش به موفقیت دست یابد.

  • عقل می گوید همیشه خود را به جای دیگران بگذار تا بهتر تصمیم بگیری. اگر در بازاریابی با موقعیتی روبرو شدید و به طور دقیق بین انتخاب چند راهکار خود را عاجز دید، نترسید! بلکه خود را به جای طرف مقابلتان قرار دهید. طرف مقابل شما می تواند مدیر بالا دستی شما باشد یا می تواند مشتریتان باشد اما، در هر حال زمانی که خود را در موقعیت او قرار می دهید می توانید بهتر تصمیم بگیرید.
  • در موقعیت های مختلف بازاریابی اگر بخواهید عاقلانه عمل کنید باید با خود رو راست باشید! رفتار خودتان را به دقت بررسی کنید. خوب و بد رفتار خود را در مواجه با مشتریان بررسی کنید. البته گاهی پی بردن به این آنالیز سخت است اما، در هر حال باید بتوانید این روند را برای خود عادی نمایید تا در نهایت به خطا های خود پی برده و موفق شوید.
  • تمرین کنید! عقل سلیم حکم می کند برای موفقیت در هر کاری حتی بازاریابی به تمرین نیاز دارید. کم پیش می آید افراد استعداد ذاتی در حرفه ایی داشته باشند اما، بسیار پیش آمده که افراد مختلف با تمرین و تکرار توانسته اند در حرفه هایی که در آن فعال هستند سرآمد شوند. این قانون در ارتباط با بازاریابی نیز صادق است. بنابر این تمرین و تکرار را فراموش نکنید.
  • به گذشته نچسبید. عقل حکم می کند برای موفقیت از گذشته درس بگیرید اما، این که هر روز خدا بخواهید با گذشته بدی که داشته اید عزا و ماتم برپا کنید از عقل دور است! شما باید بتوانید با درس گرفتن از خطا های خود در گذشته آن ها را به پله موفقیتی در بازاریابی تبدیل نمایید و افقی رو به جلو را برای خود ترسیم کنید.
  • عقل به ما می گوید کسب پول برای بقا لازم است؛ و صد البته هم درست می گوید اما، همین عقل می گوید اگر کوچکترین کار ها را هم برای پول انجام دهید دیگر نمی توانید خوشبخت و موفق باشید. باید بدانید که این مهم است که، پول را برای بقا پس انداز کنید اما، تمام بخش های حرفه ایی کار خود را برای پول انجام ندهید زیرا از موفقیت در بازاریابی دور خواهید شد. اگر شما در کار خود صادق باشید و با مشتریانتان راه بیاید مطمئن باشید پول نیز راه خود را به سمت شما کج خواهد کرد…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید