بازاریابی را با فروش به ثمر برساند!

بازاریابی را با فروش به ثمر برسانید !

بسیاری از مردم فکر می کنند فروش کار آسانی است اما، فروش قله نهایی تمام فعالیت های بازاریابی است. احتمالا تا به حال عکس کوه های یخ قطب را دیده ایم. قله این کوه از آب بیرون است اما، قسمت اعظم این کوه های غول آسا زیر آب است. بازاریابی و تمام فعالیت هایی که در راستای فروش محصول یا خدمت انجام می شود، همان قسمت اعظم کوه یخ است. قله کوه فروش است و بیشتر مردم تنها به قله می نگرند و گمان می کنند فروش کار آسانی است در حالی که در هر کوه برای رسیدن به قله باید از دامنه شروع کنید. شما چگونه به قله دماوند می رسید!!!

فروش آسان نیست…

بازاریابی نیز در نهایت می تواند با فروش به ثمر نشیند. برخی شرکت ها فروش را  آنچنان کار ساده ایی می پندارند که ساده ترین کارمند خود را برای اینکار می گمارند! سپس زمانی که با شکست روبرو می شوند متوجه خواهند شد فروش کار آسانی نیست!!!

بازاریابی هم آسان نیست!

بازاریابی هیچگاه آسان نبوده است. زیرا در بازار های رقابتی همیشه تداوم و ثباتی فراهم نمی شود بلکه هر روز مسئله ایی تازه بروز می کند. به عنوان نمونه؛ یک روز شما با کاهش مواد اولیه روبرو هستید، گاهی با کاهش تقاضا یا افزایش آن، در برخی مواقع نیز با اثر مسایل سیاسی بر بازار اقتصادی روبرو می شوید و خلاصه در دنیای بازاریابی هر روز، مشکل جدیدی رخ می دهد که باید بتوانید آن را حل کنید تا در نهایت فروش کنید.

بازاریابی ایی که به فروش منتهی می شود از مراحل متعددی ساخته و پرداخته می شود.

نکته ها:

  • توجه به بسته بندی
  • مراحل توزیع
  • قیمت گذاری های معقول و اصولی
  • بررسی تبلیغ ها
  • در نظر گرفتن بودجه و اعتبار
  • توجه به شرایط بازار
  • گسترش ارتباط با ذینفعان و مشتریان

این موارد شامل؛ تمام فعالیت های می شود که بازاریاب باید انجام دهد و در واقع همان بخش زیرین در کوه یخ هستند! این بخش ها در کنار هم به  قله یا همان فروش منتهی می شوند. بنابر این برای رسیدن به فروش باید تمام این مراحل را چه بسا بسیار جزیی تر طی کرد تا به بخش ماه عسل فرآیند بازاریابی رسید.

البته این را هم باید دانست که فروش پایان راهی که بیان کردیم نیست! بلکه فروش خود آغازی است برای ادامه حیات شرکت یا کسب و کار… زیرا با فروش وارد مراحل بعدی خواهیم شد. مانند:

  • خدمات پس از فروش
  • تدام چرخه سود
  • گسترش محصول و…

فروش و بازاریابی مانند کوه یخی هستند که در کنار هم می توانند موفقیت را برای موسسین هرکسب و کاری به ارمغان آورند. باید دانست، با بازاریابی اصولی می توان فروش را ممکن کرد!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media