بازاریابی را با اهداف معین انجام دهید!

در فعالیت بازاریابی یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام دهید تعیین هدف است. به همین علت شما ابتدا باید اهدافتان را معین کنید. فعالیت بازاریابی زمانی به بار می نشیند که، اهداف روشن باشد و به درستی تعریف شده باشد. زمانی که اهداف مشخص باشد طی کردن بقیه راه به راحتی امکان پذیر است. واقعیت این است که هر انسانی برای شروع فعالیت به محرک نیاز دارد. تعیین هدف برای شروع فعالیت می تواند محرک و مشوق شروع فعالیت های بازاریابی باشد.

با تعیین هدف به عنوان یک بازاریاب شما به راحتی می دانید که قصد دارید به کجا بروید و به دنبال چه نتایجی هستید. بعلاوه تعیین هدف سبب خواهد شد الگو ها و استاندارد های قابل قبولی برای ارزیابی کردن عملکرد تعیین گردد. یکی از روش های متداول در بازاریابی روشی به نام بازاریابی بر مبنای هدف است. بازاریابانی که قصد دارند موفق شوند تلاش می کنند تا اهدافی راسخ را تنظیم نمایند و برای رسیدن به این اهداف تلاش و مبارزه می نمایند. بازاریابی که اهداف خود را تعیین می کند می تواند وسعت نظر و روشن بینی داشته باشد.

چنین شخصی می تواند زیر سنگینی فعالیت ها و مسئولیت هایی که دارد اولویت های خود را مشخص کند و یاد می گیرد که چگونه از توانایی های خود بیشترین استفاده را ببرد تا بتواند با سرعت و اطمینان به اهداف مطلوب خود دست یابد. بازاریابی که اهداف هوشمندانه دارد و به شکل آگاهانه اهداف خود را انتخاب کرده، نیرو های ناخودآگاهش را در راستای انجام فعالیت هایش تنظیم می کند. به همین خاطر هدف مداری سبب می شود که، بر روی فعالیت های حقیقی متمرکز شود و از هدر رفت زمان بپرهیزد.

قانون ۸۰/۲۰

با هدف مداری در بازاریابی به مدیریت زمان دست خواهیم یافت. اگر از مدیریت زمان به درستی بهره ببرید می توانید تنها با ۲۰ درصد از زمانی که دارید به نتایج مطلوب دست یابید. این قانون به قانون ۲۰:۸۰ شهرت دارد. قانون ۲۰:۸۰ قانونی جالب توجه است که می تواند بسیاری از گره های کورِ کمبود وقت در تعیین اهداف در بازاریابی را باز نماید. این قانون جذاب تعاریف مختلفی دارد که در مطلب بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

    

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!