بازاریابی از آن حرفه هایی است که به انگیزه نیاز دارد. البته باید بگوییم هر کاری به انگیزه نیاز دارد اما، بعضی از کار ها گویی بیشتر به این ویژگی نیازمند هستند! برخی از بازاریابان برای این حرفه به دنیا آمده اند، آن ها بازاریابی را شیرین ترین شغل دنیا می دانند بنابر این، می توانیم بگوییم به اندازه کافی انگیزه دارند اما مابقی یعنی، حدود ۷۰ درصد بازاریابان برای بهبود شرایط کاری خود به انگیزه نیاز دارند… اما چگونه؟؟؟

 

ماهیت شغل را جذاب تر کنید

به عنوان یک مدیر چه قدر به جذاب کردن ماهیت شغل بازاریابی فکر کرده اید. بسیاری از بازاریابان گله می کنند که شغلشان ماهیت جذابی ندارد. آن ها عنوان می کنند که، دور از خانواده هایشان هستند و مجبورند در شهر های مختلفی سفر کاری داشته باشند، ساعات کاری منظمی ندارند و گاهی بیشتر زمان روز خود را صرف متقاعد کردن انسان هایی سرسخت می کنند، با وجود سختی هایی که در شغلشان است، شغل بازاریابی شرکت رتبه ی خوبی بین مشاغل دیگر شرکت ندارد! اختیار های کمی دارند و در نهایت زمانی که می توانند شخصی را برای دریافت سفارش بزرگی متقاعد کنند آنچنان اختیار های کمی را مدیریت به آن ها داده است که نمی توانند پروژه را ببندند و مجبور به ارجاع می شوند و در همین بین بسیاری از سفارش های بزرگ را از دست می دهند!

راهکار چیست؟ چگونه می توان به شغل بازاریابی ماهیتی جذاب تر بخشید تا بتوان بازاریابی شرکت را رونق داد؟

  • گرچه بازاریابی مستلزم این است کارمند بازاریاب شما چند هفته دور از خانواده باشد و از این جهت ممکن است دچار افسردگی شود اما، این وظیفه شما است که با کمک های تشویقی به او انگیزه دهید. تشویق های مالی معمولا راهکار خوبی است زیرا، شخص بازاریاب با خود می گوید ارزش این دوری به راحتی خانواده ام می ارزد!!!
  • درست است که بازاریابی ساعت کاری مشخص و اتو کشیده ایی ندارد اما، با دادن مزایای تفریحی از جانب شرکت به بازاریاب هایتان، به تقویت روحیه و در نهایت بالا بردن راندمان کاری آن ها توجه کنید، همچنین این کار سبب می شود کارمندان دیگر نیز در شرکت بدانند که شغل بازاریابی شغل مهم و در خور توجه به همراه پاداش های مالی و تفریحی است…
  • تعویض اختیار کنید و نترسید؛ برخی از مدیران از تفویض اختیار واهمه دارند و گمان می کنند این کار سبب می شود آن ها با مشکل مواجه شوند و زمام امور از ازدستشان خارج شود. اما، این همه نگرانی لازم نیست! با تعویض اختیار می توانید با خیالی آسوده تر به کار های مهم مدیریتی خود برسید و در ضمن بازاریابی شرکت را نیز جانی دوباره ببخشید.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.