Skip to main content

صدای بازار را بشنوید!

به خاطر نقش اساسی بازاریابی نمی توان به آن همچون وظیفه و کاری جداگانه نگریست. تمام مسائل از نقطه نظر حاصل نهایی عملکرد بازاریابی؛ یعنی دیدگاه مشتری؛ مورد قضاوت قرار می گیرند. موفقیت نه توسط تولید کننده، که توسط مشتری تعیین می شود. پیتر دراکر.

صدای بازار را بشنوید!

بازاریابی با سرعت تحولات اخیر رشد و توسعه می یابد به گونه ایی که برخی از اصولی که در این رشته تا دیروز مورد تایید بوده است بر اثر تحولات جدید تغییر کرده است. برای موفقیت در این رشته باید همیشه ارزیابی مجدد از شرایط را در دستور کار قرار دهید. در سال های ابتدایی دهه ۱۹۰۰ شرکت فورد همچنان به تولید اتومبیل مشکی می پرداخت در حالی که درخواست مشتریان و تقاضا های آنان تغییر کرده بود، مشتریان در آن زمان خواهان اتومبیل هایی به غیر از رنگ مشکی بودند.

بازاریابی نادرست فورد سبب شد که شرکت جنرال موتورز در پیشی گرفتن از فورد موفق شود زیرا، جنرال موتورز شرایط را سنجید و بازاریابی محصول خود را مجدد ارزیابی کرد، کاری که فورد آن را نادیده گرفت. در دهه میانی ۱۹۰۰ جنرال موتورز همچنان اتومبیل های بزرگ می ساخت در حالی که مشتریان خواهان اتومبیل های کوچک بودند این بار نوبت فولکس واگن بود که بازاریابی محصول ها و تقاضای مشتریان را ارزیابی کند و از دو شرکت قبلی پیشی بگیرد. فولکس واگن موفق شد و از این ارزیابی سود خوبی را به دست آورد. این روند ادامه داشت تا در دهه ۱۹۸۰ مشتری خواهان کیفیت شد و این بار سازندگان ژاپنی با یک ارزیابی ساده از شرایط بازار، توانستند سرآمد شوند. و این روند همچنان ادامه دارد.

اگر تولید کننده ایی بخواهد موفق باشد و رشد کند و یا هدفش این باشد که به تقاضای مشتری توجه کند، باید صدای بازار را بشنود! در واقع او باید مجدد بازاریابی شرکت خود را ارزیابی کند تا بتواند موفق باشد و سود کسب کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!