آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

در بازاریابی باید بتوانید مانند یک جنگ جو تصمیم بگیرید و اقدام کنید. برای بسیاری از بازاریابان این سوال مطرح است که چگونه مانند یک جنگ جو به مقابله با حریف های قوی خود برویم؟ شما می توانید با اقدام هایی که در ادامه ذکر می کنیم نبرد بازاریابی را بِبرید؛

  • جسارت داشته باشید، بازاریاب جسور می تواند رقیبان خود را هدف قرار دهد.
  • به شفافیت رقبای خود توجه کنید. در فعالیت های بازاریابی شرکت هایی که شفافیت کاری بیشتری دارند اطلاعات بهتری را در مطبوعات نشر می دهند و شما هم می توانید از این اطلاعات استفاده کنید اما؛ شرکتی که شفاف نیست بدون شک اطلاعات شفافی را به اشتراک نمی گذارد و در نتیجه شما نمی توانید موضع او را درک کنید.
  • به رقیبان نوآور توجه کنید این رقیبان نمی گذارند شما در بازاریابی خوابتان ببرد! تا به حال شده است که در جاده کوهستانی رانندگی کنید و خواب به شما غلبه کند!!! اما جاده کویری و صاف واقعا کسل کننده است…
  • گاهی برای جنگ جو بودند باید حریفتان را با خود شریک کنید. بگذارید از غنایم میدان های سود هر دو سهم ببرید کنار هم باشید و مشارکت کنید. گاهی لازم است حریف ها را کنار خود نگه دارید و بیشتر بر او مسلط شوید.
  • برای جنگ جو بودن لازم است که بازاریابی خود را با یک برند قوی معرفی کند. وقتی شما یک برند مناسب دارید بهتر می توانید با سایر برند ها رقابت کنید. زیرا می توانید با برند مناسب؛ خود را نسبت به سایر رقبا متمایز کنید.
  • قیمت های خودتان را با رقیب تنظیم کنید. اگر بخواهید با قیمت های خیلی متفاوت پیش روید از رقیب شکست می خورید.
  • روحیه خود را تقویت کنید نگذارید کار های رقیب در روحیه شما ضعف ایجاد کند. بازاریابی خودتان را با برنامه پیش ببرید.
  • برنامه های رقیب را تحلیل کنید و با رقیبان خودتان مسابقه دهید. بگذارید بازاریابی شما با مسابقه های سازنده با رقیبتان رشد کند.

این راهکار ها می تواند از شما در نبرد های بازاریابی یک جنگ جو بسازد!

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *