بازاریابی و جایگاه سازی برند های بزرگ

برند های بزرگ و موفقی چون آدیداس، نایک، زارا و سایر برند های موفق دیگر، سالانه مبالغ زیادی را از فروش محصول های خود کسب می کنند. این گونه از برند ها در ارتباط با محصول های عرضه شده ی خود بازاریابی می کنند و در این راه تمام تلاش خود را انجام می دهند. با این وجود ممکن  است این سوال در ذهن خیلی از افراد شکل گیرد که شیوه ی بازاریابی آن ها چگونه است؟ و چه طور می توانند فروش بهتری را برای محصول های خود داشته باشند؟

جایگاه سازی برند در بازاریابی

برند موفقی مانند زارا برای محصول خود ابتدا به ایجاد جایگاه مناسبی در ذهن مشتری می پردازد. این برند برای اینکه بتواند بازاریابی موفق تری را تجربه کند در اولین گام تلاش می کند بر ذهن مشتری خود تاثیر گذارد تا محصول خود را در ذهن او نهادینه نماید چنین کاری را نهادینه کردن برند در ذهن مشتری می نامند که تاثیر شگرفی در بازاریابی دارد زیرا زمانی که محصول در ذهن مشتری دارای جایگاه شد بدون شک سایر فعالیت های ترفیعی نیز برای آن بسیار راحت خواهد بود.

در جایگاه سازی باید بدانید که این فرآیند فعالیتی مانند بسته بندی و یا قیمت گذاری نیست که بر روی محصول انجام شود، بلکه این فرآیند باید در ذهن مشتری شکل گیرد تا بتواند به فعالیت بازاریابی کمک نماید. برای ایجاد یک بازاریابی موفق هیچ گاه نباید این تفکر را در خود رشد دهید که، جایگاه سازی تغییری به وجود نخواهد آورد زیرا، جایگاه سازی با تغییر بر خودِ محصول ها بسیار تفاوت دارد. بسیاری از تغییر ها در محصول ها جنبه ی تزیینی دارند اما، جایگاه سازی برای رشد بازاریابی آنچنان ارزشمند است که می تواند بر ذهن مشتری رسوخ کرده و تاثیر گذار باشد.

در واقع می توان گفت که جایگاه سازی در بازاریابی به مثابه ارتباط با مشتری و احساس اوست و هنگامی که این اتفاق رخ دهد، فروش محصول ساده و پُرمنفعت خواهد بود.

  • واحد تامین محتوا سایت آقای بازاریاب

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media