۲ آبان, ۱۳۹۶

بازاریابی و جایگاه سازی برند های بزرگ

برند های بزرگ و موفقی چون آدیداس، نایک، زارا و سایر برند های موفق دیگر، سالانه مبالغ زیادی را از فروش محصول های خود کسب می کنند. این گونه از برند ها در ارتباط با محصول های عرضه شده ی خود بازاریابی می کنند و در این راه تمام تلاش خود را انجام می دهند. با این وجود ممکن  است این سوال در ذهن خیلی از افراد شکل گیرد که شیوه ی بازاریابی آن ها چگونه است؟ و چه طور می توانند فروش بهتری را برای محصول های خود داشته باشند؟

جایگاه سازی برند در بازاریابی

برند موفقی مانند زارا برای محصول خود ابتدا به ایجاد جایگاه مناسبی در ذهن مشتری می پردازد. این برند برای اینکه بتواند بازاریابی موفق تری را تجربه کند در اولین گام تلاش می کند بر ذهن مشتری خود تاثیر گذارد تا محصول خود را در ذهن او نهادینه نماید چنین کاری را نهادینه کردن برند در ذهن مشتری می نامند که تاثیر شگرفی در بازاریابی دارد زیرا زمانی که محصول در ذهن مشتری دارای جایگاه شد بدون شک سایر فعالیت های ترفیعی نیز برای آن بسیار راحت خواهد بود.

در جایگاه سازی باید بدانید که این فرآیند فعالیتی مانند بسته بندی و یا قیمت گذاری نیست که بر روی محصول انجام شود، بلکه این فرآیند باید در ذهن مشتری شکل گیرد تا بتواند به فعالیت بازاریابی کمک نماید. برای ایجاد یک بازاریابی موفق هیچ گاه نباید این تفکر را در خود رشد دهید که، جایگاه سازی تغییری به وجود نخواهد آورد زیرا، جایگاه سازی با تغییر بر خودِ محصول ها بسیار تفاوت دارد. بسیاری از تغییر ها در محصول ها جنبه ی تزیینی دارند اما، جایگاه سازی برای رشد بازاریابی آنچنان ارزشمند است که می تواند بر ذهن مشتری رسوخ کرده و تاثیر گذار باشد.

در واقع می توان گفت که جایگاه سازی در بازاریابی به مثابه ارتباط با مشتری و احساس اوست و هنگامی که این اتفاق رخ دهد، فروش محصول ساده و پُرمنفعت خواهد بود.

  • واحد تامین محتوا سایت آقای بازاریاب

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.