بازاریابی توریسم تحت تاثیر تحولات مختلف قرار می گیرد

بازاریابی توریسم را می توان شاخه ایی از بازاریابی دانست که بر اساس آن برای مقاصد توریستی بازاریابی انجام می شود تا گردشگران بیشتری جذب مقاصد توریستی شوند. امروزه بازاریابی توریسم یکی از رایج ترین نوع بازاریابی است که بسیاری از کشور ها با توجه به مقاصد و ویژگی های توریستی خود در ابعاد مختلف از آن استفاده می کنند.

با این وجود در بسیاری از مواقع نیز وقوع برخی تحولات سبب می شوند بازاریابی توریسم با تنش مواجه شود. به عنوان نمونه:

  • وقوع حمله های ۱۱ سپتامبر در آمریکا.
  • حمله های توریست ها در کشور هایی مانند اندونزی، مصر و کنیا.
  • وقوع آنفولانزای آسیایی.
  • شکل گیری بلایای طبیعی مانند: رخ دادن طوفان های عظیم، یا زلزله. برخی از این تحولات رو به رشد نیستند.
  • به عنوان مثال: وقوع طوفان ممکن است هر ۲۰ تا ۲۵ سال یک بار رخ دهد. اما برخی از این تحول ها از این الگو پیروی نمی کنند یا به بیان دیگر رو به رشد هستند.
  •   به عنوان مثال: وقع حمله های تروریستی در شرایط فعلی جهان از جمله تحول هایی است که دایم در حال رخ دادن است.

با وقوع تحولات یاد شده بازاریابی توریسم نیز به شدت افت می کند. در این شرایط ممکن است که توریست ها؛

  • سفر خود را متوقف نمایند.
  • به سفر خود ادامه دهند اما، از برخی از وسایل حمل و نقل استفاده نکنند.
  • به سفر خود ادامه دهند اما، از تمام مکان های گردشگری کشور میزبان بازدید نکنند.
  • به سفر خود ادامه دهند و از مکان هایی که مورد حمله یا مورد تعارض بالای طبیعی قرار گرفته اند دیدن نمایند. با این فرض که مقاصد خیرخواهانه یا ماجراجویانه ایی را دنبال کنند.
  • به سفر خود ادامه دهند و از مکان هایی که مورد حمله تروریستی بوده است دیدن کنند با این فرض که در این مکان ها قیمت محصول و خدمات پایین تر است.
  • در چنین شرایطی بازاریابی توریسم به هر میزان نیز خوب پیش رود نمی تواند در اوج رونق خود قرار گیرد زیرا متقاعد کردن توریست در هر کدام از حالت های بالا کاری دشوار است. به همین علت می توان نتیجه گرفت وقوع رخداد هایی مانند جنگ، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و… یا رخ دادن حمله های تروریستی تعادلِ ترازو در بازاریابی توریسم را در بهترین حالت ممکن نیز به سمت کاهش توریست یا منفی بودن تقاضا در بازاریابی توریسم پیش خواهد برد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media