تا به حال با این سوال روبرو شده اید که  چرا برخی از شرکت ها بازاریابی در بازار های بین المللی را انتخاب می کنند؟ در این مطلب قصد داریم به ابعاد مختلف این موضوع بپردازیم.

چرا بازاریابی داخلی؟

خیلی از شرکت ها ممکن است بازار های داخلی بزرگی داشته باشند و به همین دلیل علاقه دارند تا در کشور خودشان به بازاریابی بپردازند. در واقع اگر تقاضا در کشور خودتان بسیار بالا باشد و بازار مصرف کنندگانتان هم خوب باشد بازاریابی در داخل کشور راحت تر است زیرا، نیازی به:

  • یادگیری زبان خارجی ندارید!
  • نیازی به آموزش قوانین و مقررات بین المللی یا قوانین کشور میزبان را نخواهید داشت.
  • تجارت شما با بی ثباتی های سیاسی گره نمی خورد!
  • با مشکلات ارزی کم تر دست به گریبان می شوید.

چرا بازاریابی بین المللی؟

  • اما همیشه اوضاع وفق مراد نیست. در واقع بسیار محتمل است که بازار داخلی اشباع شود یا به غیر این مورد ممکن است شرکت های چند ملیتی به بازار داخلی شما هجوم بیاورند. در این حالت بهترین راهکار نبرد متقابل است و شرکت شما نیز باید دست به بازاریابی بین المللی زده و به بازار شرکت مقابل فشار وارد کند.
  • گاهی موارد هم  استفاده محض از بازار داخلی وابستگی ایجاد می کند بنابر این بهتر است بر روی بازار های خارجی نیز کار کنید و به بازاریابی بین المللی روی آورید.
  • در بسیاری مواقع نیز مشتریان داخلی شما به کشور های دیگری می روند. بنابر این فعالیت شما نیز باید متعاقب مشتریانتان تغییر کند. برای این مورد می توانیم به ذکر یک مثال کاملا ملموس بپردازیم. بسیاری از ایرانیان به کشور های مختلف مهاجرت می کنند به همین علت، بسیاری از شرکت های داخلی ایران نیز برای رفع نیاز ایرانیان خارج از کشور در کشور های مختلف که ایرانیان مقیم هستند فعالیت های خود را گسترش داده و بازاریابی بین المللی می کنند. فرش ایرانی یکی از محصولات مورد علاقه تمام ایرانیان در سرتاسر دنیا است. بسیاری از برند های معروف فرش در داخل کشورمان در بازاریابی بین المللی نیز وارد شده اند تا بتوانند نیاز ایرانیان خارج از کشور را تامین نمایند. استفاده از سبزی های مختلف در غذا های ایرانی مورد علاقه ایرانیان است. بسیاری از شرکت های مطرح در داخل کشور سبزی هایی چون سبزی قورمه سبزی  یا سبزی کوکو را با بسته بندی های بسیار زیبا به کشور های خارجی که ایرانیان بیشتری در آن مقیم هستند صادر می کنند.
  • البته در کنار موارد بالا  بعضی از شرکت ها علاقه دارند که حوزه فعالیت های خود را بین المللی کنند و به همین دلیل نیاز به بازاریابی بین المللی هم دارند. زیرا معتقدند بازاریابی بین المللی برای آن ها صرفه جوی های ناشی از مقیاس تولید می کند یا در اثر مشکلات داخلی به این نتیجه رسیده اند که فعالیت در یک بازار خارجی و بازاریابی محصولاتشان در آن بازار ها برای آنان سود آورتر است.

در هر حال ورود به بازاریابی بین المللی برای ۶۰ درصد از شرکت ها محتمل است بنابر این بسیار بهتر است که قبل از ورود به بازاریابی بین المللی تمام مخاطره ها را بررسی کنید.

 

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.