بسیاری از شرکت ها، بازاریابی محصول یا خدمات خود را خارج از کشور های خود انجام می دهند. در واقع بازاریابی بین المللی به یک الزام جهانی تبدیل شده است که دیگر نیازی به این سوال باقی نمی ماند که آیا در تجارت به این شیوه نیاز است یا خیر؟ به همین علت مسائل دیگری ارجحیت پیدا می کنند به عنوان نمونه: این مسئله مهم است که بازاریابی بین المللی خود را با چه تبلیغاتی انجام دهیم؟ یا آیا نیاز است ادبیات بازاریابی بین المللی خود را به شیوه های ترکیبی محلی_جهانی تغییر دهیم؟

آمیخته بازاریابی…

بسیاری از شرکت های معتبر برای موفقیت در بازاریابی بین المللی از رویکرد های ترکیبی استفاده می کنند تا هم بر بازار محلی و هم بر بازار جهانی مسلط شوند. این به معنای استفاده از استراتژی آمیخته بازاریابی است. در این استراتژی همزمان به مولفه های محلی و جهانی توجه می شود.

اتحادیه اروپا

با به وجود آمدن اتحادیه اروپا، چالش جدیدی برای بازاریابان شکل گرفت. آن ها با این مسئله مواجه شده بودند که آیا می شود بازاریابی بین المللی را در این اتحادیه توسعه دهند یا خیر؟ اتحادیه اروپا توانسته بود جا به جایی کالا و خدمات را آسان نماید اما، در ابتدا هنوز مشخص نبود که آیا این بازار می تواند به مصرف کنندگان همسان با خواسته هایی یکدست تبدیل شود یا خیر؟ حل این مسائل تا به امروز هم برای بازاریابان ادامه دارد. بسیاری از بازاریابان هنوز و با وجود این که بعضی از کشور ها از این اتحادیه خارج شدند معتقدند که؛ یورو می تواند سبب شکل گیری بازاریابی بین المللی متحد و بسیار قوی گردد. زیرا امکان دسترسی به بازاری ۴۲۰ میلیون نفری را فراهم می کند!

اروپای شرقی

کشور های اروپای شرقی نیز کم کم رو به توسعه می روند. توسعه این کشور ها، بازاریابی بین المللی و محلی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. شرکت های بزرگی چون جنرال موتور و یا کوکاکولا سرمایه گذاری های کلانی را برای توسعه محصول خود به صورت بین المللی انجام می دهند.

پیمان نفتا

پیمان نفتا بین کشور های کانادا، مکزیک و آمریکا نیز سبب توسعه بازاریابی های بین المللی شده است. زیرا این امکان را برای بازاریابان فراهم می کند که به بازاری ۴۳۰ میلیون نفری دست یابند.

به جرات می توان گفت بازاریابی بین المللی، نوعی بازاریابی چند ملیتی است که می تواند موفقیت های زیادی را برای بازاریابان فراهم کند.

 

ممکن است به مقاله ای زیر علاقمند باشید:

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.