Skip to main content

بازاریابی با مشتریان قدیمی یک ارزش است!

همان طور که می دانید در بازاریابی همیشه جمله ایی وحود دارد که به شما متذکر می شود که هزینه از دست رفتن مشتریان قدیمی خیلی بیشتر از هزینه جذب مشتری جدید است! همین امر نشان می دهد که اگر فعالیت بازاریابی را به سمت مشتریان قدیمی خود منعطف کنیم به یک ارزش مهم دست یافته ایم و ما در این مطلب قصد داریم علل منطقی این موضوع را بررسی کنیم.

بازاریابی با مشتریان قدیمی آری با خیر؟

در بازاریابی هزینه جذب مشتری جدید برای شما گران تمام می شود. فرض کنید شما یک رستوران باز کرده اید و قصد دارید مشتری جدب کنید. بسیار طبیعی است که چون مشتریان جدید رستوران شما را نمی شناسند برای انتخاب آن دودل باشند در حالی که مشتریان قدیمی اصلا دودل نیستند و به راحتی از بین چند رستوران شما را انتخاب می کنند. به همین نسبت شما باید برای جذب غریبه ها هزینه ی بیشتری کنید و تبلیغات گسترده تری هم انجام دهید و در کل هزینه های بازاریابی شما افزایش می باید بنابر این هزینه جذب مشتری جدید برای شما بالا می رود. همچنین چون این هزینه ها بیشتر می شود به طبع آن سود شما کاهش می یابد. در این شرایط اگر مشتری قدیمی خود را از دست دهید هزینه دو چندان بر خود تحمیل کرده اید!

مشتریان قدیمی بیشتر از مشتریان جدید، برای خرید های بیشتر از شما پول خرج می کنند چون به شما اطمینان دارند پس شما نیاز ندارید برای آن های هزینه های گزاف بازاریابی انجام دهید چون اتوماتیک وار از شما خرید خواهند کرد.

مشتریان قدیمی با روند کار شما آشنا هستند بنابر این کمتر مزاحم وقت شما می شوند ولی مشتریان جدید این گونه نیست مثلا اگر کالای شما را خریداری کند چون احتمال دارد که با روش کار با آن آشنا نباشد دایما به واحد فنی تماس بگیرد در حالی که مشتری قدیم این گونه نیست!

مشتری قدیمی ناخودآگاه بازاریابی دهان به دهان را برای شما انجام می دهد و شما را به دیگران معرفی می کند در حالی که مشتری جدید این مزیت را ندارد!

بنابر این باید گفت هزینه جذب مشتری جدید از مشتری قدیمی بیشتر است و بالعکس آن هزینه ی از دست دادن مشتریان قدیمی از مشتریان جدید بسیار بیشتر است و به همین دلیل است که بازاریابی با مشتریان قدیمی برای شما یک ارزش است!!!


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!