بازاریابی با متمایز سازی محصول ها

هر بازاریاب برای رونق بازاریابی خود از روش های مختلفی بهره می برد. از روش های خوب و جالب توجه برای موفقیت در بازاریابی استفاده از روش متمایز سازی است. اما متمایز سازی به چه معناست؟ و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

متمایز سازی…

متمایز سازی روشی است که شما محصول خود را از بین خیل محصول هایی که در بازار وجود دارد جدا می نمایید. متمایز سازی باید به شکلی صورت گیرد تا محصول برای مشتریان جذابتر و زیباتر به نظر رسد. در بازاریابی ایجاد تمایز بسیار مهم است. با این وجود گاهی متمایز سازی به شکل کوتاه مدت رخ می دهد. مثلا: در صنایعی که از فناروی بالایی بهره مند هستند، تکنولوژی هایی که در محصول های تولیدی به کار گرفته می شود نوعی متمایز کننده کوتاه مدت است.

آیفون نمونه ایی از متمایز سازی در بین انواع گوشی های هوشمند

در بازار محصول های مصرفی نیز نوع متمایز سازی متفاوت است. در این شرایط طراحی محصول یا استفاده از تصویر سازی های برند می تواند نوعی متمایز سازی محسوب شود که به بازاریابی این نوع از محصول ها رونق می بخشد. به عنوان مثال: تا به حال به طراحی خاص گوشی های آیفون توجه کرده اید؟ آیفون مانند تمام گوشی های موجود در بازار این امکان را برا شما فراهم می کند که:

  • با مخاطبان خود تماس بگیرید.
  • از تقویم استفاده نمایید.
  • عکاسی کنید.
  • فیلم برداری نمایید و هزاران امکان دیگر را برای مصرف کننده خود ایجاد می کند که در سایر گوشی های دیگر نیز وجود دارد. اما، این طراحی خاص و تصویر سازی مناسب از برند آیفون است که این محصول را در بین خیل عظیم گوشی های هوشمند موجود در بازار خاص و منحصر به فرد کرده است. این متمایز سازی در گوشی های آیفون سبب شده است بازاریابی این محصول به شکل متمایز تری در جریان باشد. در متمایز سازی در بازاریابی باید تلاش کنید تا محصول را به شکلی متفاوت تر از سایر محصول های مشابه در بازار ارائه کنید تا بتوانید بر تصمیم گیری خرید مشتریان خود تاثیر گذار باشید در غیر اینصورت بازاریابی برای محصول شما در بین محصول های مشابه کاری سخت و دشوار خواهد بود.

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media