بازاریابی-با-شبکه-های-اجتماعی, بزاززاده

بازاریابی با شبکه های اجتماعی

بازاریابی با شبکه های اجتماعی

  • آیا شما برای شروع کار خود در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به کمک دارید؟
  • آیا می دانید این کار شامل چه چیزی می شود؟

راهکارها و استراتژی های موجود در این مقاله باعث می شود تا شما از طریق شبکه های اجتماعی بتوانید با موفقیت با مشتری خود در ارتباط باشید. در این مقاله ما مواردی را با شما به اشتراک می گذاریم تا با به کار بردن آن بازاریابی شبکه ی اجتماعی شما از روز اول سود آور باشد.

  • شناسایی اهداف کسب و کار

استراتژی بازاریابی اجتماعی خود را جوری باید بچینید و تنظیم کنید که کاملا در راستای اهداف سازمان شما باشد. شما به سادگی نمی توانید به اهدافتان برسید مگر آنکه از ریز فعالیت های خود آگاه باشید و آشنا. نگاه کلی و اجمالی و در کنار آن نگاه ریزبینانه به سازمان، اهداف و فعالیت ها، اولین گام لازم قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. بدون شک شما با چندین هدف شخصی وارد این بازار می شوید اما نباید فراموش کنید که چندین هدف اساسی هست که تمام شرکت ها باید به انها توجه کنند. این اهداف شامل: کاهش هزینه های بازاریابی، افزایش آگاهی افر اد از نام تجاری و همچنین حفظ و افزایش مشتریان می باشد. پیشنهاد بعدی من به شما این است که در ابتدا دو هدف اصلی را انتخاب کنید و در ادامه دو هدف ثانویه را برگزینید و تمرکز خود را تنها بر روی همین اهداف بگذارید. داشتن اهداف بیش از حد و زیاد باعث گمراهی و عدم تمرکز شما می شود.

  • تنظیم اهداف بازاریابی

اگر پارامتر زمانی و اولویت بندی برای اهداف خود تعریف نکنید، آن اهداف قابل استفاده و کارامد نخواهند بود. برای مثال اگر یکی از اهداف شما فروش از طریق تبلیغات تلویزیونی می باشد، شما نمی توانید قبل از آغاز به تبلیغات رسانه ای روی سود آنها حساب کنید و اهداف دیگر بریزید، شما تنها می توانید مقدار سود را تخمین بزنید و بر اساس آن فرضیه بچینید نه هدف! اهداف بازاریابی باید به گونه ای باشند که شما را از نقطه ی الف به نقطه ی ب برساند. شما می توانید اهداف خود را با توجه به روش SMART تعیین کنید :

  • Specific: اهداف خود را به صورت خاص تعیین کنید
  • Measurable : قابل اندازه گیری قابل دستیابی، مرتبط و مقید به زمان.
  • Achievable : قابل دست یابی
  • Revalent : مرتبط بودن
  • Time bound : محدودیت و مقید بودن به زمان خاص

چیدن مسیر و اهدافی که مشخص است در نهایت منجر به شکست شما می شود کار درستی نیست. اگر شما برای شروع، فروش صد هزارتایی برای خود در نظر بگیرید کاملا مسلم می باشد که منجر به شکست و سرخوردگی شما می شود. شما باید اهدافتان را کوچک و با توجه به منابع و امکانات خود تعیین کنید. اختصاص دادن بازه ی زمانی به اهداف، به شما کمک می کند تا از خودتان بپرسید که برای رسیدن به این هدف چقدر زمان نیاز است؟ یک ماه؟ یک سال؟

در نظر گرفتن و انتخاب هدف با ویژگی SMART تنها ۵۰% مسیر کلی شما برای تحقق و قابل اجرا شدن آن هدف را طی می کند و اگر شما زمان مناسب برای اهداف خود در نظر نگیرید منابع و امکانات سارمان شما، احتمال دارد به مسیر دیگری که شما را دور میکند از هدفتان، راهی کند.

به عنوان سخن آخر می خواهیم شما را آگاه کنیم از :

  • شناسایی مشتریان ایده آل سازمان خود.

اگر در اطراف خود می بینید که کسب و کاری آنطور که باید فروش ندارد و مدیر سازمان از این موضوع رنج میبرد، علت اصلی آن این است که آن شرکت، بازار هدف و مشتریان خود را هنوز نمیشناسد و آگاهی نسبت به نیاز های آنها ندارد. هنگامی که اطلاعات دقیق از مشتریان خود مثل : سن، شغل، در آمد، علاقه مندی ها، عادت ها، مشکلات و ناراحتی های آنها داشته باشید راحت تر می توانید راه نفوذ به قلب آنها را پیدا کنید و در نهایت اراتباطتان منجر به فروش کالا و خدمات به آن شخص شود. این کار هم می توان قبل از آغاز به کسب و کار با تحقیق میدانی و به وسیله ی پرسشگران آزموده انجام داد تا استراتژی های سازمان را بر اساس نیاز مشتریان و سبک زندگی روزمره آنها چید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

58 دیدگاه روشن بازاریابی با شبکه های اجتماعی

  • Avatar
    ثمره احمدی ملادهی

    با سلام . به نظر اینجانب بازاریابی شبکه ای اجتماعی خیلی موثرتر از سایت ها میباشد از این نظر که شبکه های اجتماعی در دسترستر هستش و سرعت انتقتل بیشتری دارن و استفاده از اون هها راحتر از سایت ها هستش

  • Avatar
    بهناز کریان

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون

  • Avatar
    محمدرضا علی نژاد

    با سلام و عرض ادب
    به نظرم شناسایی بازار هدف یکی اولویت های اساسی در فروش و بازاریابی می باشد و مطالبتون عالی بود و از شما و مدیریت سایت نهایت تشکر را دارم چون اکثر مطالب دوستان برای ما یک دانشگاه می باشد .

  • Avatar
    مژده گلاوی

    سلام و عرض ادب
    سرکار خانم زهرا امیری با تشکر از درج مطالب مفید .
    در مورد اختصاص دادن زمان در رسیدن به هدف باید بگم این موضوع یک امریست تقریبا نسبی و نمیتوان صد در صد زمان تثبیت شده ای را برای حصول هدف تعیین کرد.
    ممکن است بگوییم در بازه زمانی یک تا دو سال فلان طرح یا پروژه طول خواهد کشید.
    صد البته که این امر امادگی (مادی و معنوی)بنیانگذار و موسس سازمان را میطلبد تا بتواند پروژه را به سر منزل مقصود برساند.
    با تشکر
    مژده گلاوی
    مدیریت بازرگانی

  • Avatar
    سیدمحسن اینانلو

    سلام مطالب خوبی بود
    درخصوص بنگاهای اقتصادی دولتی این بازاریابی جایگاهی دارد؟

  • Avatar

    با سلام و تشکر بابت مطلب عالی .
    نتیجه میگیرم طبق مطالب بالا داشتن هدف در بازاریابی بسیار مهم هست و اینکه برای رسیدن به اهداف باید یک هدف بزرگ به عنوان هدف اصلی تعیین کرد و برای رسیدن به اون هدف بزرگ اهداف کوچک رو مثل پله برای رسیدن به اون ساخت.
    داشتن بازار هدف برای بازاریابی موثر فوق العاده موثر هست ، این نتیجه رو به عینه دیدم.

  • Avatar
    محمد رضا انصاری

    باسلام بازاریابی ازطریق شبکه اجتمایی راکامل تر توضیح دهیدباتشکر

  • Avatar
    امیرنجاتی

    باسلام تشکر از مطالب خوبتون

  • Avatar
    مهدی آسرایی

    با سلام و عرض ادب با تشکر از مطلب مفید شما

  • Avatar
    پدرام غلامی

    باسلام و خسته نباشی بسیار جالب و آموزنده بود

  • Avatar
    رضا گلستانی پور

    باسلام
    مطالب خیلی جالبی را بیان فرمودید بسیار عالی بود مخصوصا بازارهای هدف

  • Avatar

    مطلب جالبی بود ممنون از لطفتون

  • Avatar

    واقعا هدف سر لوحه هر کاری میباشد ممنون از مطالبتان

  • Avatar
    زهرا پوراسماعیل

    واقعا استفاده از این مطالب بسیار مفید.با تشکر

  • Avatar
    علیرضا پیرچیانلو

    با سلام ممنون از مطلب جالب تان ، در روش smart مهم ترین و اولین عامل که specific هست در حقیقت پاسخ به پنج w که شامل what,why, who,where,whichاست.

  • Avatar
    سعیدقلی زاده

    با سلام . سپاس از مطالب شما

  • Avatar

    سلام
    منون از مطلبتون

  • Avatar
    محمد رضا انصاری

    سلام اگر مطلبتون کاملترهست لطفاارائه دهید مطلبتون جالب بود

  • Avatar
    الناز مددی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بسیار مفید و آموزنده بود
    موفق باشید

  • Avatar
    روح الله رفعتی

    سلام
    اکثر اوقات بازاریابی از این طریق برای مخاطب ناراحت کننده است.

  • Avatar
    فرهاد یعقوبی

    سلام به نظر من این نحوه بازاریابی خیلی میتونه مؤثر باشه بخاطر اینکه بیشتر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.

  • Avatar
    طاهره صالحی

    هدف گذاری یکی از مهم ترین مراحل به سر انجام رساندن هر کاری هست و البته مقوله بازاریابی شبکه های اجتماعی هم از این قاعدع مستثنی نیست.
    با تشکر از مطلب

  • Avatar

    باسلام
    بسيار ممنون از مطلب جالبتون

  • Avatar
    فاطمه لطفی

    با سلام و تشکر ازشما بخاطر مطلب خوبتون
    این بازاریابی نوع خوب و راحتی از بازاریابی است ولی اعتماد کردن به اون سخت است

  • Avatar
    محمد رضا انصاری

    سلام شبکه های اجتمایی نقش زیادی درتبلیغات دارد وسریع وراحت وارزان تراست

  • Avatar
    محمد حسن لشکری

    سلام
    عالی بود خیلی مطالب خوبی بود ممنون ازساده نویسی شما

  • Avatar
    الهام غفاری نژاد

    با سلام، مطلب جدید و مفیدی بود، لطفا از اینگونه مطالب باز هم بگذارید. سپاسگزارم.

  • Avatar
    محبوبه اصغری

    سلام و خسته نباشید
    سپاسگزارم بابت زحمات شما مطالب عالی است

  • Avatar
    وحیده عباس حسینی

    باسلام و با تشکر از مطلب مفیدتون

  • Avatar
    زهرا کری وند

    سلام مطلبی که نوشتید بسیار عالی بود شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی دارند ممنون از شما.

  • Avatar

    بنظر بنده بازاریابی با برنامه های اجتماعی تاثیر مثبتی داره چون این روزا اکثر مردم از این شبکه ها استفاده میکنند

  • Avatar
    رسول عظیمی

    با سلام و عرض ادب ، مطلب بروزی بود، به نظرم خیلی خوب که بیشتر از اینا با این مطالب آشنا بشیم .چون اکثر ما از این شبکه های اجتماعی استفاده میکنیم و کم تر کسی پیدا میشه که این شبکه های اجتماعی استفاده نکنه. با تشکر و خسته نباشيد.

  • Avatar
    مازیار راحمی

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون از مطلب آموزنده شما
    موفق باشید

  • Avatar
    ریحانه علی زاده باقری قریه

    با سلام .مطالبتون خیلی خوب بود ممنون .

  • Avatar
    ریحانه علی زاده باقری قریه

    با سلام و خسته نباشید .
    با مطالبتون موافقم . امیدوارم با ارتقا فرهنگ بازاریابی بین مردم جامعه موفقیتهای بسیاری بدست بیاوریم در زمینه های مختلف .

  • Avatar
    مجید جعفرزاده

    با درود
    متشکرم از مطلب زیبای شما و بهره بردم.
    موفق و پیروز باشید .
    ارادتمند جعفرزاده

  • Avatar
    فائزه جمشیدی

    با تشکر از مطلب مفید شما .
    طبقه بندی اهداف با الگویی smart جالب بود و به نظر در اکثر مسال جواب میدهد

  • Avatar

    با سلام شبکه های اجتماعی در بازار یابی کمک شایانی میتواند داشته باشد ممنون از اطلاعاتتون…

  • Avatar

    نیلوفر بخشی

    سلام مرسی از مطالبه جذابتون

  • Avatar
    لیلا رفیعی

    سلام
    مطابتون مفید بود ممنون

  • Avatar

    بسیار عالی و کار آمد بود لطفا از اینگونه مطالب باز هم بگذارید

  • Avatar
    نداحفاری قاضیجهانی

    سلام
    خوب بود ولی این موضوع خیلی جای بحث و سخن. دارد .

  • Avatar
    نغمه کاظمی

    با سلام خدمت شما . ممنون از مطلب مفیدتون.بسیار بهره بردم.

  • Avatar
    نغمه کاظمی

    سلام. مطلب جالبی بود. ممنون.

  • Avatar
    سیدمحسن اینانلو

    باسلام
    مطالب جدیدی است . لطف بفرمائید دراین خصوص توضیحات بیشتر وراهکارهای جدید ارائه نمائید. باتشکر

  • Avatar
    پژمان پورعیسی

    مطلب خوب بود و ممنون

  • Avatar
    پژمان پورعیسی

    ممنون جالب بود

  • Avatar
    شهاب پناهی

    بادرود
    روش SMART بسیار آموزنده ومفید میباشد.
    سپاس

  • Avatar
    کیمیا طلاگر

    با سلام و عرض ادب
    مطلب جالبی در مورد شبکه های اجتماعی و استفاده بهینه از آنها بود.با سپاس

  • Avatar
    عاطفه راه داده

    ممنون از ملبتون

  • Avatar
    سید مرتضی حافظی

    با سلام
    مطالب آموزنده و بسیار خوبه ای کاش راهکارهای بازرایابی و تبلیغات در فضای مجازی را به صورت فیل PDF و تصویری به اشتراک میگذاشتید ممنون.

  • Avatar

    سلام ممنون از مطالب آموزندتون

  • Avatar
    طالبی (مهرکام پارس)

    با سلام و احترام
    با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و استقبال روز افزون از آن
    ضرورت استفاده بجا و به موقع توسط بازاریابان احساس می شود ..
    از مطالب مفیدتون سپاسگزارم

  • Avatar
    الهام عمومی

    با سلام
    با نظر شما در مورد اهمیت شناسایی بازار هدف کاملا موافقم و هر فرد قبل از شروع کسب و کار میبایست اطلاعات جامعی در این خصوص جمع آوری کند تا به نیازهای مشتریان و علاقه آنها پی برده و در کسب و کار خود از آنها استفاده نماید.
    با تشکر از مطلب ارائه شده

  • Avatar
    فریبا مرادی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالبتون بسیار مفید و عالی هستن

  • Avatar
    ابوطالب كفايتي

    با سلام و تشكر از مطالب بسيار خوب شما. موفق باشيد

  • Avatar
    امیر اعرابی

    با عرض سلام و خسته نباشید سپاس از مطالب زیبای شما

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!