آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

یکی از مهم ترین مباحث در بازاریابی توجه به مشتری است در این بین مهم است بدانیم که چه رفتار هایی رابطه ی فعالیت های تجاری شما را با مشتری بهبود می بخشد.

۱٫ارزش آفرینی

در فعالیت های بازاریابی باید در مورد مشتریان خود بیشتر تفکر کنید. در ارتباط با فعالیت های مشتریان با افراد مختلف در گروه بازاریابی صحبت کنید. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید.

هرگز شخصی را به درستی نخواهید شناخت مگر این که به مسائل از زاویه ی دید او بنگرید، به عبارت دیگر در جلد او رفته و در او خوب گردش کنید. (هارپرلی _ کشتن مرغ مقلد )

منافع مشتری و خود را در یک جهت فرض کنید. در فعالیت های بازاریابی به این نکته توجه کنید که درک مشتری از محصول و خدمات و یا شرکت شما چیست؟ اگر این امکان و شرایط مهم بود در برابر مشتری سازش کنید. اگر بخواهیم در یک جمله ی کوتاه ارزش آفرینی به مشتری را خلاصه کنیم باید بگوییم که هر خدمتی را به مشتری در بازاریابی جدی بگیرید. برای موفقیت باید بتوانید برای مشتری ارزش آفرین باشید. هر فعالیتی که مشتریِ شما را خشنود کند به نفع بقای کسب و کار شماست!

۲٫کالا ها و خدمات به روز

برای فعالیت بهتر و رونق کسب و کار خود، کالا ها و خدمات خود را به روز کنید. برای این منظور واحد بازاریابی باید با واحد تحقیق و توسعه همکاری نماید تا بتواند بهترین محصولات و خدمات را به مشتری ارائه کند. در واقع باید بتوانید برای کسب رضایت مشتریِ خود هزینه کنید. این گونه از هزینه ها نوعی سرمایه گذاری محسوب می شوند. هزینه هایی که باعث تداوم رابطه ی مشتری با شرکت می شود می تواند در رشد و بقای شرکت و یا سازمان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

فرآیند تکوین و تولید کالای جدید مستلزم هشت مرحله است: ایده یابی، غربال کردن ایده، مفهوم یابی و آزمون، تهیه خط مش بازاریابی، تجزیه و تحلیل اقتصادی، تکوین کالا، آزمون بازار و بهره برداری. ( تجاری فیلپ کاتلر _ مدیریت بازاریابی )

۳٫توجه به کیفیت محصول ها و خدمات ارائه شده

در یک فرآیند بازاریابی بسیار مهم است که به کیفیت کالا ها و خدمات توجه کنید. هدف از کیفیت، رسیدن به رضامندی مشتری است. کیفیت به فعالیت های شرکت اعتبار می دهد و به بهبود فعالیت بازاریابی و ظرفیت های ارائه ی کالا و خدمات ارتقا می بخشد.

هر شخص فعال در این حوزه، با رعایت نکته های بالا می تواند بهترین فعالیت ممکن را انجام دهد تا یک رابطه ی مبتنی بر خواسته های مشتری شکل گیرد و بتواند با مشتریان راضی کسب و کار خود را بهتر ارتقا دهد.

  • تالیف: واحد تامین محتوای سایت آقای بازاریاب

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *