بازاریابی با تمرکز بر ارزش افزایی برند

برند یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار است و به همین دلیل بر رونق بازاریابی موثر است. مشتریان همیشه با دامنه وسیعی از کالاها و برند های مختلفی روبرو هستند. اما همیشه این سوال مطرح است که  مشتریان چگونه از بین برند های مختلف انتخاب می کنند؟ و بازاریابی در برند های مختلف چگونه رخ می دهد؟

ارزش افزایی برند

برای انجام یک بازاریابی خوب باید بتوانید بر ارزش افزایی برند خود تمرکز کنید. زیرا مشتریان در هنگام خرید کالا یا حتی خدمات تصمیم خود را بر اساس درک ارزش برند انجام می دهند. اگر بخواهیم بازاریابی دقیق تری را انجام دهیم باید بتوانیم به درک بهتری از ارزش مشتری دست یابیم. ارزش مشتری به تفاوت بین ارزشی که مشتری از مالکیت و به دست آوردن و استفاده از محصول در مقایسه با هزینه ایی که در قبال آن پرداخت می کند اشاره دارد.

به این مثال دقت کنید تا بتوانید بازاریابی بهتری را تجربه کنید:

اگر شخصی بخواهد یک اتومبیل مرسدس بنز بخرد شروع به بررسی ارزش برند مرسدس بنز نسبت به سایر برند های هم ردیف آن مانند لکسوس یا جگوار می نماید. مشتری تلاش می کند برندی را انتخاب کند تا در نهایت برای او بالاترین ارزش را در قبال هزینه ایی که می نماید ایجاد کند. البته گاهی مشتریان تحت تاثیر ارزش دریافت شده قرار می گیرند و مقایسه ایی را انجام نمی دهند. در اینجاست که بازاریابی بسیار پرچالش تر می شود.

به عنوان نمونه مشتریان چون مرسدس بنز را برندی برتر با تکنولوژی بالا می دانند، گاهی حاضرند برای تصاحب این برند بدون مقایسه با سایر برند ها قیمت بالاتری را نیز بپردازند. توجه به این مسائل در رونق فروش کالا و خدمات بسیار مهم است زیرا ارزش برند ها می تواند یک کسب و کار ورشکسته یا از بین رفته را نجات دهد. در همین راستا مدیر کوکاکولا بیان می کند که اگر تمام کارخانه های ما در آتش بسوزد باز هم شما ارزش برند ما را حس خواهید کرد. بنابر این اگر بتوان بر روی ارزش برند کار کرد بدون شک می توان به بازاریابی بهتری دست یافت.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media