۶ مرداد, ۱۳۹۸

بازاریابی با تمرکز بر ارزش افزایی برند

برند یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار است و به همین دلیل بر رونق بازاریابی موثر است. مشتریان همیشه با دامنه وسیعی از کالاها و برند های مختلفی روبرو هستند. اما همیشه این سوال مطرح است که  مشتریان چگونه از بین برند های مختلف انتخاب می کنند؟ و بازاریابی در برند های مختلف چگونه رخ می دهد؟

ارزش افزایی برند

برای انجام یک بازاریابی خوب باید بتوانید بر ارزش افزایی برند خود تمرکز کنید. زیرا مشتریان در هنگام خرید کالا یا حتی خدمات تصمیم خود را بر اساس درک ارزش برند انجام می دهند. اگر بخواهیم بازاریابی دقیق تری را انجام دهیم باید بتوانیم به درک بهتری از ارزش مشتری دست یابیم. ارزش مشتری به تفاوت بین ارزشی که مشتری از مالکیت و به دست آوردن و استفاده از محصول در مقایسه با هزینه ایی که در قبال آن پرداخت می کند اشاره دارد.

به این مثال دقت کنید تا بتوانید بازاریابی بهتری را تجربه کنید:

اگر شخصی بخواهد یک اتومبیل مرسدس بنز بخرد شروع به بررسی ارزش برند مرسدس بنز نسبت به سایر برند های هم ردیف آن مانند لکسوس یا جگوار می نماید. مشتری تلاش می کند برندی را انتخاب کند تا در نهایت برای او بالاترین ارزش را در قبال هزینه ایی که می نماید ایجاد کند. البته گاهی مشتریان تحت تاثیر ارزش دریافت شده قرار می گیرند و مقایسه ایی را انجام نمی دهند. در اینجاست که بازاریابی بسیار پرچالش تر می شود. به عنوان نمونه مشتریان چون مرسدس بنز را برندی برتر با تکنولوژی بالا می دانند، گاهی حاضرند برای تصاحب این برند بدون مقایسه با سایر برند ها قیمت بالاتری را نیز بپردازند.

توجه به این مسائل در رونق فروش کالا و خدمات بسیار مهم است زیرا ارزش برند ها می تواند یک کسب و کار ورشکسته یا از بین رفته را نجات دهد. در همین راستا مدیر کوکاکولا بیان می کند که اگر تمام کارخانه های ما در آتش بسوزد باز هم شما ارزش برند ما را حس خواهید کرد. بنابر این اگر بتوان بر روی ارزش برند کار کرد بدون شک می توان به بازاریابی بهتری دست یافت.

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

تصویر برند را با چه ترفندهایی جانمایی کنیم؟

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.