Skip to main content

بازاریابی در بازار های صادراتی

همان طور که می دانید بازاریابی فرآیندی است که می تواند با توجه به شرایط تغییر کند و به همین دلیل انعطاف پذیر است. در بازار های صادراتی شیوه های بازاریابی متفاوت است.در بازار های صادراتی با توجه به شرایط کنونیِ امروز در دنیا، فناوری های نوینی استفاده می شود. به عنوان مثال در بازار های صادراتی شما باید بازاریابی خود را با استفاده از فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید زیرا استفاده از شبکه های اجتماعی در موفقیت های دنیا امروز مهم است.

نکته مهم دیگر در بازاریابی در بازار های صادراتی توجه به تفاوت تقاضا در بازار خارجی با بازار داخلی است. به عنوان مثال؛ تقاضای مردم هر کشوری متفاوت است و این عامل می تواند در برنامه ریزی برای صادرات کالا ها مفید واقع شود. در واقع باید دانست تقاضای مردم هر کشوری چیست؟ و چه نیاز هایی دارند تا بتوان با تامین آن نیاز ها فروش صادراتی را حداکثر کرد.

مسئله دیگر در بازار های صادراتی، توجه به صادرات مبتی بر فناوری است در واقع صنایعی که محصولاتی بر پایه فناوری تولید می کنند، می توانند در بازار های صادراتی موفق تر عمل کنند. در گذشته صادرات متکی بر منابع بود و به همین دلیل شیوه های بازاریابی با این روش تطبیق پیدا کرده بود. امروزه این حالت بر شیوه هایی منطبق شده است که متناسب با محصولات متکی بر فناوری تولید می شوند. در واقع باید بتوان برای این گونه محصولات از روش های نوین، مانند بازاریابی با وب و… استفاده کرد.

در حالت کلی تر همان گونه که محصول های صادراتی بر پایه فناوری شکل می گیرند باید شیوه بازاریابی نیز از حالت کلاسیک خارج گردد.

در شرایط کنونی جهان بازاریابان نیازمند نگرش های انعطاف پذیر هستند. زیرا هر بازاریاب  باید بتواند با توجه به تقاضای جهان امروز حرکت کند تا بتواند مشتریان صادراتی خود را راضی نگه دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!