در بازاریابی اینترنتی نیز مانند سایر روش های بازاریابی، نیازمند این موضوع هستیم که بدانیم چه نوع مشتریانی داریم تا بر اساس آن، بتوانیم بهترین روش را در بازاریابی اینترنتی برای فروش محصولاتمان در پیش گیریم.

در بازاریابی اینترنتی، سه نوع مشتری داریم:

  • خریداران سریع؛ نوعی از مشتریان هستند که خرید های اینترنتی خود را سریعا انجام می دهند. آن ها با تکرار پیام های بازاریابان، دارای انگیزه بیشتری می شوند. این افراد قبلا خود تحقیقات زیادی را در ارتباط با محصول و قیمت انجام داده اند و حالا تمایل دارند هر چه سریعتر خرید خود را انجام دهند. به عنوان نمونه: برای خریدار سریع نیاز نیست تعداد زیادی پیام های تبلیغاتی ارسال کنید. زیرا او با اطلاعات بسیاری که کسب کرده است آمادگی لازم برای خرید را دارد. در این حالت برای بازاریابی اینترنتی موفق، به فرستادن چند پیام بسنده کنید تا انگیزه ی او را بیشتر نمایید.
  • مشتریانی بالقوه اما علاقمند؛ در بازاریابی اینترنتی مشتریانی محسوب می شوند که قبلا خرید سریع انجام داده اند اما، اکنون قصد خرید مجدد ندارند. در این شرایط اگر بازاریاب پیام های جدید برای آن ها ارسال کند سبب می شود کسب و کارش در ذهن مشتری به صورت اولویت باقی بماند. در واقع با ارسال پیام های جدید سبب می شوید در آن ها آمادگی مجددی برای خرید ایجاد شود.
  • مشتریان غیر علاقمند؛ نیز نوع دیگری از مشتریان در بازاریابی اینترنتی می باشند که، هیچ گونه علاقه ایی به دریافت پیام های شما ندارند. ممکن است بازاریاب فکر کند اگر ارسال پیام را به این نوع از مشتریان ادامه دهد سر انجام می تواند آن ها را علاقمند به خرید کنند. اما اگر پس از مدت طولانی هنوز آن ها کوچکترین علاقه ایی به دریافت پیام های شما ندارند بهتر است بر روی مشتریانی دیگر سرمایه گذاری کنید. زیرا با ادامه این روند سرمایه خود را در بازاریابی اینترنتی از دست خواهید داد.

با توجه به اطلاعات بالا هر بازاریابی باید بداند که با کدام نوع مشتری در بازاریابی اینترنتی در ارتباط است. همین امر سبب می شود که او مطلع گردد چه پیامی را برای ترویج فروش محصول خود باید به مشتری منتقل کند. اگر به درستی مشتریان خود را بشناسید با تکرار پیام های بازاریابی سبب می شوید خرید های سریع افزایش پیدا کنند.

 

ممکن  است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.