بازاریابی ایمیلی مانند بسیاری از شیوه های مختلف بازاریابی دارای نکته هایی است که اگر آنان را رعایت کنید بدون شک موفق تر خواهید بود. در بازاریابی ایمیلی بسیاری از مشتریان از تکرار مداوم ایمیل های فروشندگان ناراضی هستند. مشتریان در بسیاری از مواقع فکر می کنند که تکرار بیش از حد ایمیل ها از جانب فروشنده نوعی پیگیری اضافی در بازاریابی ایمیلی محسوب می شود. اما، فروشندگان نیز گمان می کنند اگر پی گیری های متعددی نداشته باشند، مشتری آنان را فراموش می کند یا نمی توانند از خواسته های مشتریانشان مطلع شوند و نوعی بی احترامی به مشتری به وجود می آید. با این تفاسیر راهکار چیست؟

یکی از بهترین راهکار ها در مواجه با این مشکل، این است که فروشندگان در بازاریابی ایمیلی تلاش کنند تا پیام خودشان را به یاد ماندنی نمایند.

  • چگـــــــــــــــونه ایمیل ها را در بازاریابی ایمیلی به یاد ماندنی کنیم ؟؟؟

اگر قصد دارید پیام های شرکت و موسسه خودتان را در بازاریابی ایمیلی به یاد ماندنی کنید بهترین راهکار این است که، ایمیل های جدید را به ایمیل های قبلی مرتبط کنید. البته با محتوای جدید… در بسیاری مواقع فروشندگان یک ایمیل پی گیری را با محتوایی واحد بار ها و بار ها برای مشتری می فرستند. در چنین شرایطی مشتریان بدون شک ایمیل  های دو و سوم و الی آخر را بدون باز کردن دور می اندازند، در اینجاست که باید بر روی بازاریابی محتوا نیز کار کرد. به جرات می توان گفت بازاریابی محتوا کمک دستیار تمام بخش های بازاریابی است!

  • در چه زمانی پیام های پی گیری را در بازاریابی ایمیلی ارسال نماییم تا در نهایت پیام ایمیل در ذهن مشتری به یاد ماندنی شود؟

  1. اگر در بازه زمانی ۲۴ ساعت از اولین تماس خود با مشتری، او را حضوری دید، ایمیل پی گیری را ارسال کنید. در این حالت به مشتری یادآوری می کنید که پی گیر خواسته های او از طرف شرکت یا موسسه تان هستید.
  2. زمانی که مشتریان شما در اشتراک ایمیلتان ثبت نام می کنند، ایمیل خوشامدگویی را ارسال کنید. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که ایمیل خوشامد گویی، ایمیل پی گیری نیست! اما اشتباه نکنید زیرا شما در بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل خوشامد گویی این پیغام را به مشتری می دهید که متوجه حضور او شده اید و پی گیر خواسته های او هستید.
  • دامنه ی ایمیل های پی گیری بسیار گسترده هستند و می توانند با عنوان های جدید و محتوا های تازه ارسال شوند.

ایمیل های مناسبتی مانند؛ ایمیل های تبریک جشن ها و یا تسلیت ها نوعی ایمیل پی گیری محسوب می شوند زیرا مشتری را متوجه می کنید که حضور دارید.

ایمیل های نظر سنجی نیز نوعی ایمیل پی گیری می باشند، زیرا به مشتری نشان می دهید که پی گیری خواسته ها و نظر های او هستید.

به طور خلاصه یکی از عواملی که می توانید با کمک آن بازاریابی ایمیلی را ارتقا دهید، توجه به محتوای تازه در ایمیل های پی گیری و به یاد ماندنی تر کردن پیام ها است.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.