Skip to main content

اهمیت زمان بندی در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی نیز فوت و فن های خاص خود را دارد. برخی از افراد فکر می کنند چون بخش اعظمی از این نوع بازاریابی در فضای مجازی رخ می دهد بنابراین توجه به زمان اهمیتی ندارد؛ در حالی که این تفکر اشتباه است. از مزایای بازاریابی ایمیلی این است که، اگر طبق زمان بندی مشخصی پیش برویم، می توانیم در زمان نیز صرفه جویی کنیم و با مشتریانتان ارتباط بهتری داشته باشیم. به عنوان مثال ارسال ایمیل حراج آخر سال برای یک مشتری یا صد مشتری به زمان یکسانی نیاز دارد اما می تواند فروشمان را تحت تاثیر قرار دهد.

در بازاریابی ایمیلی زمان بندی همه چیز است!

هر بازاریاب موفق در این نوع بازاریابی باید برنامه ریزی داشته باشد تا مطابق با خواسته مشتریانش حرکت کند. همچنین باید دانست که ارسال ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی باید مطابق با زمان بندی مشخصی باشد تا بازاریاب بداند که ایمیل هایش بیش از حد نشده است. به داشتن برنامه زمانی برای ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی پایبند باشیم. به عنوان مثال: اگر قرار است هر پنج شنبه به مشتریانمان ایمیل ارسال کنیم، همیشه پنج شنبه ها و در ساعت مقرری این کار را انجام دهیم. این حالت درست مانند زمانی است که ما منتظر این هستیم که پستچی در زمان مشخصی روزنامه اول صبح را برای ما بیاورد! در این حالت مشتری نیز مطابق با برنامه ریزی فروشنده فعالیت می کند و تعامل بهتری بین فروشنده و مشتری برقرار می شود.

در بازاریابی ایمیلی به صورت متناوب به مشتریان خود یادآوری کنیم در صورتی که اشتراک آنان با ما تداوم داشته باشد از تخفیف ها و مزایای مختلفی بهره مند خواهند شد. این حالت می تواند سبب شود مشتریان بهتر برانگیخته شوند و در نتیجه رابطه خودشان را در بازاریابی ایمیلی با ما حفظ کنند. با یک برنامه ریزی منظم تلاش کنیم که بین ارسال ایمیل هایمان وقفه های طولانی نیفتد. همچنین محتوای ایمیل هایمان را مرتبط به هم تهیه نماییم. بنابراین اگر محتوای ایمیل هایمان مرتبط باشد فاصله زمانی ارسال ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی را ماهی یک بار در نظر می گیریم. درست مانند ماهنامه ها. برای صرفه جویی بهتر در زمان خود به صورت متناوب تلاش کنیم که مشتریان جدید و بالقوه را به لیست پایگاه اطلاعاتی خود اضافه کنیم تا بتوانیم به راحتی به آنان دسترسی داشته باشیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!