بازاریابی برای یک ال ای دی یا یک آفتاب پلاستیکی؟! بخش اول

ممکن است در خانه و محل کارتان از نظر شما محصول های بی ارزشی وجود داشته باشد. به عنوان نمونه؛ چیزی بی ارزش تر از سطل زباله آشپزخانه نیست یا خاک انداز کنار حیاط و محصول هایی از این دست! اما، تا به حال با خودتان فکر کرده اید که همه ی محصول های بی ارزش نیز به بازاریابی نیاز دارند؟ و اگر بتوان برای این محصول های بی ارزش بازاریابی کرد و آن ها را فروخت بدون شک یک بازاریاب حرفه ایی قلملداد می شوید. وگرنه فروش یک تلویزیون ال ای دی با کلی ویژگی های منحصر به فرد که کاری ندارد؛ اما اگر توانستید یک آفتابه پلاستیکی را بفروشید و سود کسب کنید هنر کرده اید…

شرکت رابرمید نمونه ایی موفق در بازاریابی…

شرکت رابرمید در در آمریکا شرکتی است که تولید کننده همین محصول های معمولی است. در دهه های گذشته این شرکت در بین شرکت های دیگر در آمریکا در بالای مجله فورچون قرار گرفته است. این شرکت برای موفقیتش در فروش و بازاریابی محصول های خود به هیچ کس وابسته نیست به جز اصلاح های کوچک و جزیی که در محصول های خود ایجاد می کند! اگر تمام این تعاریف و توضیح ها را کنار بگذاریم تنها این سوال باقی می ماند که چه طور می توان فروشنده محصول هایی باشیم که از نظر سایر مردم محصول هایی ملال آور و کسل کننده هستند؟

از همه موارد بالا مهم تر این که چه طور می توانیم همین محصول های به ظاهر کم اهمیت و ملال آور را نسبت به نمونه های مشابه اش به قیمت بیشتری بازاریابی کنیم و بفروشیم؟ آن هم در بازاری که تولیده کننده های چنین محصول هایی بی شمار هستند و رقبای متعددی هستند که توانسته اند بازار این محصول ها را تا مرز اشباع پیش ببرند.

بازاریابی در بازار اشباع

در واقع بسیاری از بازاریاب ها از این موضوع گله مند هستند که زمانی که بازار اشباع است بدون شک فروش و بازاریابی محصول بی نهایت سخت است. آن ها در بازار اشباع دست یابی به سود حداکثری را دشوار می پندارند. اما، فروش و متقاعد کردن مشتریان نیز قلق های خاص خود را دارند که اگر بتوانید آن ها را یاد بگیرید بدون شک اگر در بازاری اشباع هم فعالیت کنید می توانید محصول های به ظاهر کم اهمیت را نیز بازاریابی کرده و در نهایت بفروشید. اما، به راستی چگونه این کار ممکن است و چگونه می توان مانند شرکت رابرمید به چنین موفقیتی دست یافت؟ در مطلب بعدی راز های موفقیت شرکت رابرمید را در بازاریابی و فروش با شما در میان می گذاریم. پس با ما همراه باشید…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media