Skip to main content

بازاریابی اسلامی چارچوبی برای بانکداری بین الملل

در جهان امروز رسانه های کمی هستند که به موضوع بازاریابی اسلامی بپردازند. بازاریابی اسلامی بخشی از تفکر بازاریابان و تاجران مسلمان است که سالیان سال است که در فضای تجارت بین الملل نادیده گرفته می شود!

هدف از اشاعه ی بازاریابی اسلامی

هدف از اشاعه ی بازاریابی اسلامی، گسترش تفکر و چارچوب های اسلامی در تجارت است که مخاطب هدف آن تنها بازاریابان و تاجران نسل جوان مسلمانان و یا بازاریابان و تاجران قدیمیِ مسلمان نیست! بلکه هدف از این نوع بازاریابی پر کردن خلا تجارت بین المللی است. بازاریابی بین المللی با چارچوبی که اکنون پیش می رود در بسیاری از نقاط ضعف های عدیده ایی دارد.

بررسی صنعت بانکداری با تلفیق با این نوع بازاریابی

امروزه بازاریابی اسلامی در حوزه بانکداری در کشور های غربی مشتریان بسیاری را نسبت به سبک غربی این نوع بانکداری و بازاریابی جذب کرده است.

در انگلستان شما می توانید این رشد را مشاهده کنید که بازاریابی اسلامی در صنعت بانکداری سبب شده است شعبه هایی مطابقت با شریعت اسلام اداره شوند. این مسئله نشان می دهد این نوع بازاریابی محدود به مرز های کشور های مسلمان نمی شود و توانسته است غیر مسلمانان را نیز جذب کند.

چرا بازاریابی اسلامی در صنعت بانکداری توانسته است مشتری جذب کند؟؟؟

شاید بپرسید چرا در کشوری مانند انگلستان، غیر مسلمانان به  بازاریابی اسلامی و بانکداری اسلامی تمایل پیدا کرده اند؟ طی یک نظر سنجی در این کشور مشتریان معتقده بوده اند این سبک از بازاریابی در حوزه بانکداری اخلاق مدار است…

در زمانه ایی که اخلاقیات در تجارت رو به نابودی می رود، ایمان و اعتقادات مذهبی تاجران و بازاریابان مسلمان توانسته است مشتریانی غیر مسلمان را جذب کند! در واقع باید به گسترش این موضع بپردازیم که چگونه در قالب تفکرات تجاری دین اسلام، شرکت ها، موسسات و علم بازاریابی را گسترش دهیم. کما این که امروزه در کشور های اسلامی هنوز حدود ۹۰ درصد کتاب های تدریس شده در دانشگاه ها در این حوزه از منابع غربی نشات گرفته است. در حالی که منبع عظیم اسلامیِ آن به راحتی و با بی توجه ایی به پتانسیل های جذب مشتری به این سبک خاک می خورد!!!

اگر بتوانیم از چنین ظرفیت عظیمی استفاده ایی درست کنیم می توانیم با بازاریابی اسلامی در بخش های مختلف تجارت و سرمایه گذاری اثر گذار باشیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!