بازاریابی اسلامی با تاکید بر ارزش های دین اسلام

احتمالا با دیدن عنوان عنوان این مطلب با خود گمان کرده اید مگر بازاریابی اسلامی در اختیار کشور های اسلامی نیست؟ که نیاز به ارائه چنین راهکاری است؟؟ باید صریحا به شما بگوییم خیر!

توجه وزیر فرانسه به بازاریابی اسلامی!!!

بازاریابی اسلامی امروزه به صورت گسترده در اختیار کشور های مسلمان نیست! چندی پیش وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که کشور فرانسه باید به پایتخت سرمایه گذاری اسلامی تبدیل شود… شاید باورتان نشود که در سال های ۲۰۰۹ میلادی چند بانک اسلامی شعبه خود را به کشور فرانسه منتقل کردند. بانک اسلامی قطر، بانک اسلامی برکت از بحرین و خانه مالی کشور کویت!

شاید در وهله اول برای شما به کارگیری و گسترش این شیوه توسط اروپاییان جالب توجه باشد اما، با کمی دقت در می یابید که کشور های غربی تلاش می کنند تا بتواند از بازار و بازاریابی اسلامی در جهان که گردش میلیارد دلاری دارد به نفع منافع کشور و اقتصاد خودشان بهره ببرند.

البته که گسترش این شیوه از بازار و در نهایت بازاریابی اسلامی لازمه تجارت است و این مهم بر کسی پوشیده نیست؛ اما این وقایع در حالی اتفاق می افتد که مسلمانان با بی توجهی از کنار این مبانی عقیدتی و فرهنگی و اقتصادی خود می گذرند و قبل از بسط دادن آن در کشور خودشان این فعالیت سودده را به رقبای خود واگذار می کنند.

مهمترین ویژگی بازاریابی اسلامی…

از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای بازاریابی اسلامی برشمرد توجه به اصول اخلاقی این نوع از بازاریابی است تا جایی که پای غربی ها را نیز به این بازار پررونق باز کرده است! نزیدک شدن به مشتریان و استفاده از روح راستین در معامله ها را می توان مهمترین ویژگی این بازاریابی در نظر گرفت.

یکی از دلایل شکست بازاریابی اسلامی در کشور های اسلامی این است که بسیاری از مسلمانان تلاش می کنند تا برند اسلامی کسب و کار یا شرکت خود را با ابزار های غیر اسلامی رونق دهند. در نتیجه این نوع بازاریابی در بیشتر کشور های مسلمان با شکست روبرو می شود. علت توجه کشور های غربی به این نوع بازاریابی را می توان دقیقا خلاف توضیح بیان شده دانست. بسیاری از کشور های غربی تلاش می کنند تا برند های اسلامی را با ابزار های اسلامی بازاریابی کنند و در نتیجه از بازار میلیاردی مسلمانان سود خوبی به دست آورند. این مفهوم آنچنان گسترده است که تمام بخش های یک کسب و کار را در بر می گیرد.

در مطلب های بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید