چرا بازاریابی اسلامی ؟ برررسی دلایل غیر مسلمانان

بازاریابی اسلامی مبحثی گسترده است که در سایت مسترویزیتور به صورت مباحث پیوسته ایی به بیان آن می پردازیم. این نوع از بازاریابی چیزی بیش از حلال و حرام در معامله است به گونه ایی که امروزه کشور های غیر مسلمان نیز از بازاریابی اسلامی بهره می برند و به آن علاقمند شده اند.

بررسی دلایل…

  • غیر مسلمان معتقد هستند که در بازاریابی اسلامی، آن چه بیشتر مطرح می شود برکت است نه سود. آن ها معتقدند که مسلمانان در معاملات خود برکت خدا به اموال خود را بیشتر خواهان اند تا این که بخواهند سود فراوانی عایدشان شود.
  • غیر مسلمان معتقدند در معامله های خود با مسلمانان احتمال بسیار کمتری برای فریب خوردن وجود دارد. جالب است بدانید که (“حضرت محمد (ص) می فرمایند: کسی که فریب می دهد از ما نیست.” بازاریابی اسلامی _ دکتر باکر احمد السرحان)
  • از نظر غیر مسلمانان، مسلمانان در معامله بسیار منعطف هستند. مذاکره با آن ها راحت تر است و سریع تر به نتیجه می رسند.
  • در بازاریابی اسلامی ضرر کمتری به دو طرف معامله وارد می شود. زیرا اگر اختلافی رخ دهد مسلمانان به علت اعتقادات خود آسان می گیرند. (“پیغمبر گرامی ما می فرمایند: رحمت خداوند شامل کسانی است که، زمانی که قضاوت می کنند و زمانی که شکایت می کنند سهل می گیرند.” بازاریابی اسلامی _ دکتر باکر احمد السرحان)
  • غیر مسلمانان معتقدند که مسلمانان رفتار بهتری در معامله دارند. از نظر اسلام اخلاق رکن مهمی محسوب می شود. تلاش می کنند در معامله های خود و انجام مذاکره ها اخلاق مدار باشند.
  • یکی از بهترین موارد مهم در بازاریابی اسلامی این است که مسلمانان از رشوه دوری می کنند. زیرا رشوه در دین اسلام ممنوع است. این ویژگی سبب شده است امروزه غیر مسلمانان بسیاری علاقه داشته باشند با مسلمانان معامله کنند.

با این تفاسیر و دلایل بالا، غیر مسلمانان جهان علاقه ی بسیاری دارند که با مسلمانان معامله داشته باشند. بسیاری از منابع جهان در اختیار کشور های مسلمان است که می توان با داشتن این مزایا و منابع خدادای هر چه بیشتر به گسترش بازاریابی اسلامی پرداخت. پیغمبر اسلام قبل از مبعوث شدنشان به پیغمبری، به عنوان یک تاجر فعال بود. ایشان اخلاق مدار بودند تا جایی که لقب امین را به ایشان منتسب کردند.

بازاریابی اسلامی تنها یک زیر شاخه از بازاریابی نیست! بلکه نشان دهنده نوعی روش و اصول در تجارت و زندگی است.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media