اینفلوئنسر و اینفلونسر مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ است، یکی از دلایلی که این نام بین مردم پر رنگ شد، گسترش آن در شبکه های اجتماعی ست . این روزها رسانه های اجتماعی در بین مردم و زندگی آن ها به قدری نفوذ کرده که زندگی کردن بدون شبکه های اجتماعی برای مردم به گونه ای می توان گفت سخت است و وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند .

تایم زیادی که مردم در شبکه های اجتماعی میگذرانند باعث شده تا مردم نسبت به انتخاب هایشان برای برند، خدمات و محصولات آگاه تر شوند و به قدرت بیشتری دست پیدا کرده اند . در این بین کاربران بیشتر به صحبت های افراد معروف در مورد یک محصول یا یک برند بیشتر اهمیت می دهند و انتخاب راحت تری را انجام می دهند . به شکلی دیگر می توان گفت که صحبت های افراد معروف روی تصمیم گیری های افراد تاثیر بیشتری دارد .

اینفلوئنسر کیست ؟

در تعریف کل از اینفلوئنسر می توان گفت که اینفلوئنسر به افراد معروف، تاثیر گذار و شناخته شده ای می گویند که در شبکه های اجتماعی در انتخاب محصول به افراد کمک می کنند و یک محصول را به یک برند یا برندینگ تبدیل می کنند .

از طرفی افرادی در رسانه های اجتماعی با انتشار ویدیوها و عکس ها مخاطبانی را به سمت خود جذب می کنند . مثلا ممکن است که از زندگی روزمره، حرفه و علاقه مندی ها و سرگرمی ها خود و … شروع به تولید محتوا به صورت عکس و فیلم در شبکه های اجتماعی کنند .

گروهی دیگر از افراد به دلیل علاقه و سلیقه خود این افراد را دنبال می کنند. در نتیجه تعداد فالوورهای این افراد روز به روز بیشتر می شود . شاخص اصلی اینفلوئنسر ها میزان فالوورهای آن هاست . ماکرو اینفلوئنسر به کسانی میگویند که تعداد فالوورهای آنها بالای ۵۰۰ هزار فالوور باشد و میکرو اینفلوئنسر به افرادی می گویند که تعداد فالوورهای آنها بین ۱۰ تا ۵۰۰ هزار فالوور می باشد .

انواع اینفلوئنسر مارکتینگ

مشاهیر یا افراد مشهور

کارشناسان صنعت و رهبران تفکر

وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا

تاثیر گذارهای میکرو

اینفلوئنسر مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی از طریق چهره های تاثیر گذار است که می توان از آنها به عنوان یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی نام برد .

در ایران اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و نیز بیلبوردهای شهری رواج دارد .

اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله ابزارهایی است که با استفاده از بازاریابی دهان به دهان می توان به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی از آنها نام برد . اینفلوئنسر به عنوان راهی میانبر به منظور اجرای بازاریابی دهان به دهان با کیفیت بالا است . اینفلوئنسرها محتوای خاص و متفاوتی را منطبق با ذائقه مخاطبان شان تولید می کنند .

در روش بازاریابی دهان به دهان که بازاریاب یویروسی نیز نامیده می شود، افراد تاثیر گذار درباره محصول یا برندی خاص صحبت می کنند و مخاطبان آنها نیز به دلیل به دلیل اعتمادی که به آن افراد مشهور دارند برند و محصول مورد نظر خود را انتخاب میکنند .

از مهمترین موارد در کار با اینفلوئنسرها می توان به طراحی کمپین مناسب و نیز خلاق اشاره کرد .

اینفلوئنسر ها از مهمترین روش ها در زمینه بازاریابی دیجیتال است .

تهیه و تدوین : واحد تامین محتوا

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.