اینفلوئنسر یا تبلیغات دهان به دهان چیست ؟

اینفلوئنسر و اینفلونسر مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ است، یکی از دلایلی که این نام بین مردم پر رنگ شد، گسترش آن در شبکه های اجتماعی ست . این روزها رسانه های اجتماعی در بین مردم و زندگی آن ها به قدری نفوذ کرده که زندگی کردن بدون شبکه های اجتماعی برای مردم به گونه ای می توان گفت سخت است و وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند . تایم زیادی که مردم در شبکه های اجتماعی میگذرانند باعث شده تا مردم نسبت به انتخاب هایشان برای برند، خدمات و محصولات آگاه تر شوند و به قدرت بیشتری دست پیدا کرده اند . در این بین کاربران بیشتر به صحبت های افراد معروف در مورد یک محصول یا یک برند بیشتر اهمیت می دهند و انتخاب راحت تری را انجام می دهند . به شکلی دیگر می توان گفت که صحبت های افراد معروف روی تصمیم گیری های افراد تاثیر بیشتری دارد .

اینفلوئنسر کیست ؟

در تعریف کل از اینفلوئنسر می توان گفت که اینفلوئنسر به افراد معروف، تاثیر گذار و شناخته شده ای می گویند که در شبکه های اجتماعی در انتخاب محصول به افراد کمک می کنند و یک محصول را به یک برند یا برندینگ تبدیل می کنند . از طرفی افرادی در رسانه های اجتماعی با انتشار ویدیوها و عکس ها مخاطبانی را به سمت خود جذب می کنند . مثلا ممکن است که از زندگی روزمره، حرفه و علاقه مندی ها و سرگرمی ها خود و … شروع به تولید محتوا به صورت عکس و فیلم در شبکه های اجتماعی کنند . گروهی دیگر از افراد به دلیل علاقه و سلیقه خود این افراد را دنبال می کنند. در نتیجه تعداد فالوورهای این افراد روز به روز بیشتر می شود . شاخص اصلی اینفلوئنسر ها میزان فالوورهای آن هاست . ماکرو اینفلوئنسر به کسانی میگویند که تعداد فالوورهای آنها بالای ۵۰۰ هزار فالوور باشد و میکرو اینفلوئنسر به افرادی می گویند که تعداد فالوورهای آنها بین ۱۰ تا ۵۰۰ هزار فالوور می باشد .

انواع اینفلوئنسر مارکتینگ

مشاهیر یا افراد مشهورکارشناسان صنعت و رهبران تفکروبلاگ نویسان و سازندگان محتواتاثیر گذارهای میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی از طریق چهره های تاثیر گذار است که می توان از آنها به عنوان یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی نام برد . در ایران اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و نیز بیلبوردهای شهری رواج دارد . اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله ابزارهایی است که با استفاده از بازاریابی دهان به دهان می توان به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی از آنها نام برد . اینفلوئنسر به عنوان راهی میانبر به منظور اجرای بازاریابی دهان به دهان با کیفیت بالا است .

اینفلوئنسرها محتوای خاص و متفاوتی را منطبق با ذائقه مخاطبان شان تولید می کنند . در روش بازاریابی دهان به دهان که بازاریاب یویروسی نیز نامیده می شود، افراد تاثیر گذار درباره محصول یا برندی خاص صحبت می کنند و مخاطبان آنها نیز به دلیل به دلیل اعتمادی که به آن افراد مشهور دارند برند و محصول مورد نظر خود را انتخاب میکنند . از مهمترین موارد در کار با اینفلوئنسرها می توان به طراحی کمپین مناسب و نیز خلاق اشاره کرد . اینفلوئنسر ها از مهمترین روش ها در زمینه بازاریابی دیجیتال است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!