بازاریابی امروزه به یک فرآیند جهانی تبدیل شده است. بیشتر مردم دنیا امروزه در مناطق شهری زندگی می کنند و این مناطق رو به گسترش است. به عنوان نمونه کشور چین دارای مرکز های خرید جهانی است و این مراکز خرید در هر کجای دنیا در حال گسترش است.
یک بازاریاب موفق باید بداند؛ یکی از محصول های فرعی راهبرد های بازاریابی به شیوه ی پیشرفته، حرکت به سوی یک فرهنگ مصرفِ جهانی است. در فرهنگ مصرف کننده ی جهانی، افراد در سرتاسر دنیا بر اساس وفاداری مشترک به کالا ها و برند های مختلف با یکدیگر پیوند پیدا می کنند. به عنوان نمونه برند نایک یا مک دونالد بر اساس بازاریابی جهانی با مصرف کنندگان جهانی عجین شده اند. این تحول ها بیشتر با رشد فناوری در سطح جهانی رشد کرده است و دنیای تجارت را متحول کرده است. این تحولات نشان دهنده ی این است که شرکت های بزرگ با گسترش بازاریابی جهانی و با ایجاد یک فرهنگ جهانی در مصرف کنندگان، صرف نظر از مکان خود می توانند با مصرف کنندگان در هر بخش از جهان ارتباط برقرار کنند.
در تفکری مانند بازاریابی جهانی، شرکت ها و برند های معروف، آنچنان با مصرف کننده عجین می شوند که در هر کجای دنیا که باشند با هم ارتباط برقرار می کنند. در چنین حالتی شرکت های کوچک و بزرگ فراسوی مرز های کشور خودشان یا کشور محل تاسیس خود، فعال می شوند و با ایجاد یک فرهنگ انحصاری می توانند با تمام مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند.
بازاریابی جهانی با تمرکز بر مصرف کنندگان جهانی تمرکز خود را بر افزایش ارتباط با مصرف کننده قرار می دهد تا ضمن اشاعه ی فرهنگ برند های مختلف، بتواند با سلیقه ی مصرف کنندگان نیز آشنا شود زیرا، فرهنگ های مختلف در سرتاسر جهان می توانند در رشد و یا افول بازاریابی جهانی تاثیر گذار باشند.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده